/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sletning af skrivebeskyttet pr
Fra : bogge
Vist : 640 gange
115 point
Dato : 10-07-06 08:25

HEJ.
Er der nogen der ved, hvordan man sletter et program, der er skrivebeskyttet ? Jeg HAR prøvet at fjerne fluebenet. Men det hjælper ikke. Det er et program, som jeg har fået som "sidegevinst".
Det er i proceslinien, så det starter op, når jeg tænder min pc. - Og det er ikke i TILFØJ/FJERN PROGRAMMER.

På forhånd tak.

Gogge

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-07-06 09:41
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-07-06 09:49

skriv hvilke program det er, så hjælper det.

Hvis det er meget genstridigt, så kræver det jo nok også at der bliver ryddet lidt op i baggrunde.......

så du skal nok igang med et par spyware scannere bagefter. Du finder et par gode på

www.spywarefri.dk under værktøjer.

Den foretrukne er Superantispyware, men du bør bruge mindst 2 scannere.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-07-06 09:52

ps

Hvis du går i Start, derefter i Kør, og skriver MSCONFIG, så kommer du til nogle faneblade. Den yderste hedder START, der kan du Vinkle af hvilke programmer der skal starte op med windows. Bemærk at efter du har fjernet nogle flueben, så skal du genstarte. Der kommer der så en dialogboks, der skal du bare vinkle af at det ikke skal vises igen og derefter OK.

En anden løsning er Google

Hvis du skriver Remove eller Uninstall, og derefter program navnet. Så kommer der garanteret et par sider der kan hjælpe, du er sikkert ikke den første der har problemer med det program

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-07-06 10:20

Halløjsa
Det er sansynligvis ikke programmet der ligger i processlinjen, men en form for hurtigacces til programmet. Selve programmet ligger sansynligvis under Start ---> Programmer, prøv at checke om der er dukket noget op for nylig som du ved, at du ikke selv har installeret. Det kan være selve programgruppen hedder noget andet end hurtigacces genvejen.
Et eksempel. Jeg har Norton Antivirus installeret, så ligger der et ikon i processlinjen der hedder 'Norton Securitycenter', men programgruppen programmet ligger i hedder 'Symantec', og derunder igen ligger så de forskellige genveje til programmerne i 'Pakken/gruppen'.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-07-06 17:55

Programmer der er aktiveret under opstarten, kan du normalt ikke slette, da aktive filer og programmer så er beskyttet.
Genstart i fejlsikret tilstand, og fjern det ad denne vej, så skulle det kunne lade sig gøre, da der så kun er startet de mest nødvendige filer for at få maskinen til at køre! - HUSK lige at slå gendannelsen fra først.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-07-06 20:19

prøv lige tippet fra troldenesdhb kl 09.52. Det får da programmet til at lade være med at starte op og man kan så efterfølgende slette det, da det så ikke er aktivt.

Alle de programmer du ser i MSCONFIG under fanebladet START er nemlig de programmer der starter sammen med Windows

Kommentar
Fra : bogge

Dato : 12-07-06 10:04

Mange tak for hjælpen,ang. sletning af skrivebeskyttede programmer. Nu har jeg fået det slettet.
MANGE TAK.

Bogge

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-06 21:52

så det var slet ikke så svært når man først får forklaret hvorfor de er skrivebeskyttet