/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Luftfilter - KN?
Fra : ostemanden
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 09-07-06 23:17

Hejsa!

Jeg har lige købt ny (brugt) bil, en Mazda 323 1,5 fra 87... Kører rigtig godt, men den skal have nyt luftfilter, oliefilter, olieskift og motorvask her på tirsdag... Nu har en af mine venner snakket utrolig meget om det her KN luftfilter, som han har smidt på hans Toyota Corolla... Men hvor meget gør et KN filter? Er det virkelig så mange penge værd? (Jeg skal give 79,- for et standard luftfilter, men ca. 570kr for et KN filter)... Det ville da ikke gøre noget at bilen kom til at rende lidt stærkere, Men min kammerat hævder at dette her KN filter kan give ca. 10 hk mere... Det er jo egentlig rimelig meget, når man er nede i de størrelser her...

Nogen der har erfaring med KN filtre? Både gode og dårlige? Er det en god invistering, eller penge lige ud af vinduet?

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-06 00:39

Det er bare en "Brian" ting,Bilen vil larme mere, om den kører sterkere tror jeg ikke.Jeg ville ikke koste de penge på en så gammel bil.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-06 00:39

Det lyder måske bare som 10 hk mere.
Spild af penge til en standardvogn.

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 10-07-06 07:43

man siger ca 2 HK mere men tro mig du kan ik mærke nogen forskel udover den brummer lidt mere.

mvh nicolai

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 10-07-06 08:08

Fint, jeg takker for jeres bidrag, og vælger bare et standard luftfilter...

Godkendelse af svar
Fra : ostemanden

Dato : 10-07-06 08:09

Tak for svaret alimak. Du var den første der svarede, derfor den jeg accepterer

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-07-06 20:39

Tak selv
alimak