/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
computer lukker ned.
Fra : scpoPro
Vist : 602 gange
50 point
Dato : 09-07-06 19:14

Er der nogen der kan svare mig på dette spørgsmål.....

Når jeg er inde i min computer, så sker det en gang imellem at den bare lukker ned uden grund...
Jeg har tjekket om det er virus, men nej. er der muligvis nogen der har haft samme problem, og kender lidt til det, så må det meget gerne komme med nogle problem løser..

Med venlig hilsen scpopro

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 60 point
Dato : 09-07-06 19:33

Det kunne skyldes, at computeren bliver for varm.
Nyere computere har nemlig et system, der automatisk lukker
compen ned, hvis den bliver for varm.
Sørg derfor at køle din computer ordenligt ned, og at den ikke
står i direkte sollys.

//Kettedk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-07-06 19:49

Hvordan viser det sig, når den lukker ned?
Kommer den med en meddelelse eller går den bare i sort?

Kommentar
Fra : scpoPro

Dato : 09-07-06 20:51

Jamen man kan sidde ved den et stykke tid, og så går den ud og genstarter.og det bliver den bare ved med.

Kommentar
Fra : scpoPro

Dato : 09-07-06 20:55

Er der nogen der ved hvor varm cpuén max må være.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-06 20:57

Selv om du har scannet for virus, vil du så alligevel ikke have tjekket en Hijackthis log ?

Hent HijackThis her http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe Kør den, og "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen her ind i tråden, så kigger jeg den efter for snavs. Hvis der ikke er noget, kan vi måske se andre ting i den, som kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-06 22:36

ja for hulan - lyder meget som noget snavs - ufff

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 09-07-06 23:09

En CPU kan vistnok tåle over 60 grader celsius, men så er det også ved at være på tide at lukke ned!!

//Kettedk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-07-06 23:24

Jo men inden den når de 60 grader, så skulle blæseren gerne rotere vildt og inderligt, for hvis den ikke gør det, så er det den indbyggede termiske sikring der lukker systemet ned.

Et virusprogram kan ikke holde en maskine ren alene. Der er så meget forskelligt snavs på nettet at flere forskellige programmer kan være påkrævet.
Prøv med den forslået Hijack og kør også en tur med spyware programmer som spyboot eller lignende.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-07-06 00:09

Halløjsa start med at slå automatisk genstart ved fejl fra. Så vil windows vise en fejlbesked inden den genstarter, i hvert fald hvis det er en fejl windows kan fange.

Højreklik 'Denne computer'
Klik på 'Egenskaber'
Klik på fanen 'Avanceret'
Klik på knappen 'Indstillibger' unde 'Start og genoprettelse'
I blokken 'Systemfejl'
Skal der være flueben i 'Skriv en hendelse til systemlogfilen' og i 'Send en administrativ besked'
Skal der ikke være flueben i 'Genstart automatisk'

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 10-07-06 11:39

http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=3575&email=remi%40tele2adsl%2edk&customernumber=&a%5fnumber=
På dette link fra TDC kan du køre en test af din pc, virusscanne incl. spyvare.
Det er et forsøg værd

Godkendelse af svar
Fra : scpoPro

Dato : 10-07-06 18:35

Tak for svaret kettedk.