/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Oversættelse fra eng til dan.
Fra : scoot89
Vist : 797 gange
90 point
Dato : 08-07-06 13:25

Hej. har office xp pakken men i word "oversæt" er der kun eng-tysk. hvordan kan jeg så få eng-dansk???

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 08-07-06 13:43

tror du mener stavekontrol.
i den danske udgave af officepakken er der stave-/gramatikkontrol på dansk, tysk og engelsk - og ikke mere.
for at få flere stavekontroller ind, skal du investere i noget som hedder Microsoft Proofing Tools
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=174&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=360&Rating=0&Max=&Soegeord=proofing+tools&Equal152=&Equal190=&Equal215=&Submit.x=16&Submit.y=5

Kommentar
Fra : scoot89

Dato : 08-07-06 13:52

nej, man kan godt oversætte.. men kun fra eng til tysk og omvent..

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 08-07-06 14:24

okay - så har jeg misforstået spørgsmålet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-07-06 20:48

hcma her er fremgangsmåden

Citat
Oversætte eller slå tekst op i ordbogen for et andet sprog
Den funktion, der er beskrevet i dette Hjælp-emne, er kun tilgængelig, hvis understøttelse af det sprog, du skal oversætte, er aktiveret i Microsoft Office Sprogindstillinger.

Du kan slå tekst op i ordbogen for et andet sprog og oversætte korte udtryk.

Peg på Sprog i menuen Funktioner, og klik derefter på Oversæt.
Benyt en af følgende fremgangsmåder under Hvad skal oversættes?:
Hvis du vil oversætte et bestemt ord eller kort udtryk, skal du klikke på Tekst og derefter skrive i boksen Tekst.
Hvis du vil oversætte tekst, der er markeret i dokumentet, skal du klikke på Markeringen. Hvis der ikke er markeret tekst, kan du markere den nu.
Vælg de sprog, du vil oversætte til og fra, i boksen Ordbog. Hvis du f.eks. vil oversætte fra amerikansk til dansk, skal du klikke på Engelsk (USA) til Dansk.
Hvilke sprog, der vises i boksen Ordbog, afhænger af de ordbøger, som er installeret på computeren.

Klik på Skift til.
Resultaterne vises i boksen Resultater.

Hvis du vil erstatte den markerede tekst med den oversatte tekst, skal du markere den oversatte tekst i boksen Resultater og derefter klikke på Erstat.
Bemærk! Hvis oversættelsesværktøjet ikke giver de ønskede resultater, eller hvis du skal oversætte et længere tekststykke, kan du etablere forbindelse til oversættelsestjenester på World Wide Web. Vælg den ønskede oversættelsestjeneste under Oversæt via Internettet eller vælg (Flere oversættelsestjenester), og klik derefter på Skift til.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-07-06 20:50

scoot89

ovenstående er taget ud fra words egen hjælpefunktion og det ser ud til at du skal på nettet for at oversætte til andre sprog end engelsk og tysk

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 45 point
Dato : 08-07-06 20:52

http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HP030829191030.aspx

her er et link fra office update de sider at der kan hentes fler sprog.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 08-07-06 20:53

sidder selv med Word2000 er der findes funktionen ikke, så derfor .......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-07-06 20:56

det er ellers en dejlig anvendelig funktion hcma

Godkendelse af svar
Fra : scoot89

Dato : 14-07-06 17:38

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-06 19:38

velbekomme og held og lykke med oversættelserne fremover. Nu går det vel som en leg.