/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ridser i plastic kofanger
Fra : momomo
Vist : 7653 gange
100 point
Dato : 07-07-06 20:22

Er kørt ind i en blomsterkumme og har ridset kofangeren, hvordan udbedrer jeg det? Skal jeg først pudse lidt med sandpapir og så male, eller pudse lidt og så give f.eks. silicone

Kommentar
Fra : pims

Dato : 07-07-06 21:05

Hvis der er tale om relativ dybe ridser, kan du slibe med meget fin sandpapir, bare for at ta' de værste "frynser". Derefter kan du behandle den med Alaska vinyl make up eller Alaska sort vinyl, hvis det altså er en sort kofanger der er tale om. Jeg tror ikke du kan fjerne ridserne helt, men det burde fjerne det værste. Held og lykke med det.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-07-06 00:15

Giv silikone først, puds derefter med fint vandslibepapir og afslut med vinylfarve. M.v.h.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-07-06 16:47

Der er næsten ingen farver, som binder ovenpå silikone.
Brug bare vinylplejemidler til at gøre det blankt efter slibning. Men silikone tjener intet formål på plast.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-07-06 16:50

Silkonen vil da fylde de dybe ridser ud. og medvirke til en glat overflade før der påføres vinylplejemidler.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 08-07-06 17:26

Silikonen vil blot lægge en hinde ovenpå, som forhindre vinylplejemidler i at trænge ind i ridserne. Mvh. Pims

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-07-06 17:28

OK så. Bøjer mig i støvet for jeres ekspert-viden. Fortsat god weekend.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 08-07-06 17:41

En fortsat god weekend til dig osse, arne.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 08-07-06 17:58

Kofangeren er mørkegrøn, vel metallic som resten af bilen. Jeg er bange for at give den vinyl make up hvis det ikke dur og jeg skal til at male, men jeg kan måske godt få make uppen af med? ja med hvad, acetone æder vel også kofangeren?
hilsen momomo

Accepteret svar
Fra : pims

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-06 18:08

Så er det bedste nok bare at slibe med meget fint sandpapir, til overfladen er så glat som den kan blive. Derefter give den en gang grundmaling og derefter originalfarven. Du kan evt. afslutte med et lag klarlak, hvis kofangeren er lige så blank som resten af bilen. Nor der er tale om en indfarvet kofanger, vil jeg ikke anbefale at bruge nogen vinylprodukter, da der er tale om en omlakering i stedet for.
Mvh. Pims

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 09-07-06 00:41

Tak for svaret pims. Ja, så må jeg jo til at lakere, det andet havde jo været nemmere.
hilsen momomo