/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
At tilsluttet et trådløs net
Fra : Surf
Vist : 480 gange
20 point
Dato : 07-07-06 20:02

Ja hvordan tilslutte jeg mit trådløs net til min bærebare pc

jeg har gjorde som der stod dvs at sætte lan stikkerne rigtig i og i de rigtiger steder

Konfigeret det rigtig som det stået i manuellen og krypertering mit netværk så ikke andre kan bruge den

alt fungeret meget fint på min stadunær pc jeg kan komme på internettet der

Men over på min bærebare pc stået der at mit trådløs net ikke er tilslutte

Jeg har fundet det net jeg har oprettet på. men der stået der ikke tilslutte. så jeg prøvet at afbryde forbindlse og tilsluttet forbindlse igen. men der stået stadigvæk ikke tilslutte

så nu er mit spg

hvordan i hel...... navn tilslutte jeg mit trådløs net til min bære bare

MVH En kære ven af jer

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 07-07-06 20:07

hej har du husket at trykke på den knap på din bærbare der åbner trådløs forbindelse

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 07-07-06 20:08

Hvis du har mulighed for det, skal du oprette en såkaldt netværksprofil på din bærbare.
I denne profil skal du så indtaste forskellige oplysninger om dit netværk, bl.a.
adgangskode, netværksnavn m.m.
Ellers må du få din adgangskode tastet ind på anden vis, da du ellers ikke kan komme på dit net,
da det jo er krypteret.

//Kettedk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-07-06 08:21

Hvis den trådløse del, er indbygget i din bærebare, så kan den tilsluttes og afbrydes via dit tastetur. I mit tilfælde er det FN tastenog F1 tastender tænder og slukker.
Se også ind i din router/AP om MAC adressen er registreret i status, lige som den skal fremgå af loggen, at den har været på besøg.
Det kan godt tage lidt tid, inden der bliver forbindelse, efter at den trådløse del er blevet tilsluttet, så prøv at være lidt tålmodig!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-07-06 08:24

Citat
hvordan i hel...... navn tilslutte jeg mit trådløs net til min bære bare

Det er nu omvendt, da det er din bærebare der tilslutter sig til dit netværk.
Routeren spørger ikke efter de klienter der har adgang, men besvare de henvendelser som kommer fra diverse trådløse udstyr!

Kommentar
Fra : knud99

Dato : 18-10-06 16:40

En roder, og den rigtige opsætning på den stationære pcer er nogle af de ting du bør se på.
Deruover bør du snakke med din udbyder.
Jeg har selv trødløs netværk, og kender problemet med lan engang i mellem.
Det hjølper hvis opsætninger er ok, at tage stiket ud og så lade dig tælle til 20 stille og roligt.
Dit problem er nok manglende opsætning på pceren og dårlig opsætning på den bærbare.
Prøv at se i din manual, om tilfør fjern hartvær er ok, og se om tilfør hartvær vil give dig en drever.

God fornøjelse.

Knud99