/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ZoneAlarm forsvinder i Systray
Fra : molokyle
Vist : 763 gange
241 point
Dato : 07-07-06 15:28

Jeg bruger:

Windows XP Pro SP 2.

..som sikkerhed har jeg installeret (..alt opdateret ...naturligvis ):

a.) SpywareBlaster
b.) SuperAntiSpyware
c.) AVG
d.) ZoneAlarm

Efter sidste opdatering af ZoneAlarm sker det at ikonen ikke vises i Systray og at jeg ikke får lov at 'pinge' andre IP'ere på vort LAN ..eller andre IP'ere for den sags skyld!

Pisse irriterende: Dermed kan jeg heller ikke læse ZoneAlarm's Log eller andre indstillinger
Hvis jeg prøver at starte ZoneAlarm fra: Start->Programmer->Zone Labs->Zone Labs Security ?
..så får jeg meddelelsen:
Citat
Windows kunne ikke få adgang til den givne enhed, sti eller fil. Du har muligvis ikke de nødvendige rettighedert til at få adgang til elementet.

Shit... Jeg er ADM. på min egen puter (...med auto-logon !)

Problemet er periodevis og sker, når SuperAntiSpyware starter op før AVG

Alt er efterhånden prøvet:

Rensning af registreringsdatabase.
Sletning af ALT i browseren; cookies, midlertidige... history mm. (..bruger fortrinsvis: IE 7 Beta 2)
Diskoprydning og defragmentering.
Temp biblioteket i Windows mappen.
Fjernelse af al unødig hardware: Printer, USB HD-case, Lydenheder mm..
Scanning med både 'Dit' & 'Dat' (..både med og uden 'Fejlsikret tilstand').

Hvorledes sikrer jeg at AVG starter op før SuperAntiSpyware?
...eller: At rækkefølgen ikke påvirker ZoneAlarm?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-06 15:31

Ps. Kigger jeg på processer med CRLT+ALT+DEL, så kan jeg se at zlclient.exe kører ! (...nogen gange 2 gange)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-06 15:32

Pps. Prøver jeg at stoppe det ene 'eksemplar'? Så får jeg:
Citat
Adgang nægtet!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 07-07-06 16:23

Kunne du evt. lave en BAT-fil, der forklaret med jævne ord virker på denne måde:
Kode
[vent f.eks. 10 sek]
[eksekver SuperAntiSpyware]

.. og så smide den i Start -> Programmer -> Start-mappen?
Så må du da være sikker på, at AVG starter først

^ Måske lidt latterligt forslag, men whatever..

//Kettedk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-06 16:29

Begge programmer ville under alle omstændigheder starte FØR en Windows batchfil kettedk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 07-07-06 16:31

Aha..

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 07-07-06 16:43

Kan du ikk bare åbne det manuelt så?

//Kettedk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-06 16:46

Måske jeg skulle nævne:

Når (..og hvis?) AVG starter før SuperAntiSpyware, så startes ZoneAlrarm normalt og menuerne kan tilgås fra systembakken (systray), men til gengæld kommer i et par minutter meddelelsen fra AVG:

Citat
E-mail scanner not fully functional.

..før den virker.

..medmindre man straks slår den til manuelt med [Activate] i AVG's Control Center.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-06 16:51

Ps. Jeg har slået Email-protection FRA i Zonealarm, da AVG hidtil har klaret jobbet til UG

kettedk -> Starte windows op ...og så slå Antivirus, Antispyware og Firewall til manuelt?

I don't think that's a good idea !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-07-06 17:52

Hvem siger sikkerhed er en dårlig ting.

men kunne det tænkes, DU HAR FOR MEGET.

Prøv at gendanne puteren, og se efter hvad der går galt.

Ellers en tur i kontrolpanel
administration/logbog - sikkerhed eller de andre 2
Dobbeltklik på fejlen ///dem med bemærkninger
Send fejlen til MS, og ER DU HELDIG, har de svaret.

Hvilket de NORMALT ikke har.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-07-06 19:52

Håber inderligt, du får skidtet til at virke
EFTER HENSIGTEN.........

Træls, når det ikke virker efter hensigten.
Hvilket min hjerne, ej heller gør.

Men syntes der plejer at være flere gode, eller dårlige råd.
Fra andre end, dig selv

Men de kan vel ikke holde til varmen fra PC´en

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-07-06 19:52

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-07-06 20:26

Jeg har lavet en forklaring, og en løsning, som er her -> http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27427

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-07-06 20:36

stl_s

HVA ska man sæje

DU KAN BARE DET SKIDT,,,,,,,der

Sikkert fordi vi andre, ikke bruger det til HVERDAG

ALTSÅ,,,

Men sgu DA godt, der er mennesker, der gider ofre tid og FAMILE/dyr
på at jhælpe andre.
Uden at få andet end,,,,,den lader jeg stå -----

Så stor RESPEKT TIL DIG

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-07-06 23:15

Zonealarm ville jeg sg aldrig bruge! Det mest gennemhullede værktøj på internetet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-06 00:03

stl_s -> Forklaring? Ja, det ska' jeg lige love for

Fulgte din anvisning til punkt og prikke

Nu kan jeg hverken installere ZoneAlarm ver. 6.1 eller 6.5 !!!

Jeg får meddelelsen:
Citat
zpy.dll ikke fundet.

...installationen kører lidt videre ..og?

Same shit ..samme meddelelse og programmet afsluttes med en medddelse om at jeg skal lukke processen Truevector ..som slet ikke kører ...det gør kun installations *.exe'n

..både i 'normal' og fejlsikret tilstand (..initieret både med BootSafe ..og med F8)

Lige meget hjælper det

Har også prøvet at køre TweakNow Regcleaner, alm. Diskoprydning mv.

Så nu kører jeg 'nødtvungent' med Windows standard Firewall ...æv !

Hva' nu?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-07-06 00:05

Ja tror du skal sende en hijackthis ind!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-07-06 00:05

Molo, prøv lige at scrolle lidt i vejledningen. Slet alle filerne inden du geninstallerer, så tror jeg det lykkes

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 241 point
Dato : 08-07-06 01:00

Nu har jeg ændret vejledningen, så fil/mappesletningen er kommet med. Det er åbenbart nødvendigt i nogle tilfælde

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-06 01:14

Præcis hvad der skulle til

Tusind tak for hjælpen stl_s

...så er jeg 'helt oppe at støde' igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-07-06 01:17

Godt at høre Molo

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-07-06 01:54

Tedd

Citat
Zonealarm ville jeg sg aldrig bruge! Det mest gennemhullede værktøj på internetet

Hvad er det for FORDRUKKEN SLUDDER

Og LAD for GUDS skyld andre om at bedømme dette,,,,,, da du jo er
kørt helt forkert,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-06 02:04

sofus du får lige 5 for ovenstående

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-07-06 02:09

Og så lige fem til

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-07-06 14:05

Jeg ved nu ikke om det er noget fordrukken sludder, Sofus! Kendsgerningen er at selv om mange tror de er beskyttet af diverse sikkerhedsprogrammer så er deres maskine alligevel en zombie! Bla. fordi de har været på diverse suspekte sider ( som du bl.a. linker lystigt til) og der uforvarende kan ha downloadet og installeret programmer som er istand til at sætte diverse sikkerhedsprogrammer ud af drift uden at brugeren aner noget om det! Zonealarm er et af de mest kendte af installerede firewallprogrammer og er dermed i samme risikogruppe som MS Windows med hensyn til at blive exploitet og hacked!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-07-06 15:45

@Tedd

Du har ret, og alligevel ikke

At Zonealarm er mere kendt af hackerne, er en gammel vandrehistorie. Fakta er at hackerne kender alle kendte firewalls, og ved hvordan de skal komme forbi dem. Her snakker jeg om at komme forbi dem indefra og ud, for idag behøver hackerne jo ikke at hacke sig IND på maskinerne, når folk selv henter trojanerne sammen med deres cracks, musik, film, og hvad ved jeg.

Er der så nogle fordele ved at bruge den gratis Zonealarm i stedet for WindowsXPSP2 firewallen ? Jeg kan få øje på 2 grunde:

1. Zonealarm free har en VIS beskyttelse imod udgående forbindelser. Den er ikke er specielt god, og man skal bestemt ikke være sikker på at den vil fange en trojaner, der "ringer hjem". Men det samme kan altså siges om de fleste andre firewalls.

2. Zonealarm free har en væsentlig bedre egenbeskyttelse end XPSP2. Den er faktisk MEGET svær at lukke ned, og skulle den blive det, vil dens regler fortsat være i funktion.

Er der så nogen speciel fordel ved bruge ZA free, Kerio osv, i stedet for XPSP2 ? Ja, de er lidt bedre, men indrømmet, den helt store forskel gør de nok ikke.

Det gør denne her til gengæld -> http://www.personalfirewall.trustix.com/ Den gør virkelig en forskel. "Prisen" er lidt flere advarsler. Især i starten er der mange.

Test her http://www.pcmag.com/article2/0%2C1895%2C1969225%2C00.asp

Forum her http://forums.comodo.com/

Btw, den er gratis

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-06 02:01

Ja ja!Men uanset det så kan man altså ikke kalde det jeg siger for noget fordrukken sludder! Og så andre der kommer ind og opmunterer idioten!