/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Langssom ram sammen med hurtig
Fra : Desmersnaps
Vist : 470 gange
50 point
Dato : 07-07-06 13:45

Hej folkens
Jeg har lige fået min fars gamle pcer hvori der sidder 512 mb pc3200 ram. I min gamle pcer (som jeg skrotter nu) sidder der 512 mb pc2700 ram. Jeg har hørt at når man sætter langsommere ram i en pc som har hurtigere ram, ned-clocker den den hurtige ram til samme hastighed. Mit spørgsmål er nu: Kan det betale sig at sætte den gamle ram i den nye maskine? Som jeg forsår det vil jeg så ha 1024 mb ram som kører med en hastighed som pc2700 ram. Men alt andet lige er det vel stadig hurtigere end 512 mb pc3200. Eller hvad?
På forhånd tak
Mvh Kasper

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-06 16:02

Det er altid godt at have mange ram - altså plads til at have store filer og operationer kørende.
Ja - og det gælder alt hvad du sætter i comp..................der køres efter laveste fællesnævner.
Men der er da ikke så langt i mellem de to hastigheder og måske opdager du det slet ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 07-07-06 17:41

Tak for svaret. Tænkte også jeg ville gøre det, ville bare ha bekræftet at det ikke var helt ad helvede til