/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Udflugter
Fra : MSS
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 07-07-06 12:39

Hej

Jeg søger gode ideer til udflugter med en 4-årig dreng her i sommerferien. Det skal ikke være de gængse som Legoland og sommerlandene - hellere noget, som man ikke umiddelbart først tænker på.

mvh
MSS

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 07-07-06 13:24

Hej MSS.

Hvad så med Disnyland i Frankrig eller USA? - Hvis det gerne må koste en formue!

Eller en gratis svømmetur i en sø, svømmepøl eller i havet - Vand er jo altid godt "legetøj" for børn.

Det er også Eksperimentariet, Dyrehavsbakken, Dyrehaven og andre skove.

Mulighedrene er uendelig mange!

Jeg mener bare at du bør formulere dit spørgsmål noget bedre, så du har bedre chancer
for nogle gode svar.

Fx. Hvor du bor, - hvor meget det må koste, - hvor længe skal det vare! 1 time, - en uge, - 1 måned.
Skal det være på gåben, cykkel, bil, tog, fly, sejlskib ( kan varmt anbefales), motorbåd(det larmer). luftballon o.s.v.

Kom igen MSS.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 07-07-06 13:29

Hej

Det må gerne være i Jylland, vi har bil, så hvad enten det er på cykel, gåben eller i bil, så er alle muligheder åbne.

Det skal ikke koste en formue, derfor er det også de muligheder, man måske ikke altid tænker på først og fremmest, jeg efterlyser.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-06 13:46

Jeg går ud fra at det du egentlig gerne vil er at give drengen en oplevelse ud over det sædvanlige, som han husker i fremtiden.
Det er jo tit svært, da der er mange omstændigheder som er afgørende for om man husker det i fremtiden.

Normaltvis vil man huske tingene i fremtiden, hvis der bliver knyttet noget helt specielt til, noget der bliver sagt eller gjort.

Så sørg for at det bliver en dag, men nogle mentale indput. (mentalt behøves ikke være viden)

Danfoss universe, skulle være rigtig godt, har dog ikke selv haft chancen endnu til at se det.

En kort cykeltur, men en picnickurv med, til en badesø.

En rolig dag, uden stress og jag, hvor man bare hygger sig. Så egentlig vil jeg sige at Fårup (eller lign) vil være helt oplagt for en 4årig.

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 07-07-06 14:43

Tak for svaret thulin.

havde ikke umiddelbart tænkt på Danfoss, men det var værd at undersøge.

mvh
MSS

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 09-07-06 08:51

I denne weekend er der dampfestival i vejle, se:
http://dampfestival.dk/

Der skal vi selv hen med vores søn på 4 og vores datter på 2½. Der er alt lige fra dampmodeller, dampskibe, damplokomotiv, dampgrammo´fon og, hvad der ellers måtte have med damp at gøre.

Dét er da noget jeg vil tro enhver 4-årig dreng ville synes er sjovt.

Hilsen rosekamp.

Du må da gerne lave et indlæg om, hvor I faktisk tog hen og om det var sjovt - det kunne være vi andre kunne bruge ideen