/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Brugervejledning til Unlock af 3310
Fra : alfa
Vist : 578 gange
200 point
Dato : 18-12-02 10:45

Hej. Jeg har kigget lidt på de andre indlæg her, men det jeg leder efter er en manual til alle de mærkelige ord der står i de forskellige flash programmer, såsom eeprom o.s.v., eller i det mindste en generel brugervejledning til unlockning af nokia 3310, som forklarer alle de ord. Og lige en ting mere, er det sådant et kabel man skal bruge til at forbinde nokia 3310 til computeren med??

http://www.thansen.dk/product.asp?c=108181310&n=303645666&pn=303645668

Dvs hvis det er dette kabel, så slutter man det til computeren og til telefonen, downloader et eller andet software (nogen der kender et godt sted?), og derefter trykker unlock i programmet, og så skulle det være i orden, eller hva??

Kommentar
Fra : Spejdermand

Dato : 18-12-02 10:55

Hvis det er et abonnement der er nyt skal du nok se på http://www.simlock.dk
hvis dit abonnement er over et halvt år gammelt skal du ringe til telefonselskabet, så har de nemlig pligt til at oplyse koden

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 18-12-02 18:00

Tak for linksene, btw gode links. Men hvis i også lige ville klikke ind på dette links, og fortælle mig om det er dette kabel jeg skal bruge, så ville jeg blive meget glad:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=108181310&n=303645666&pn=303645668

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 18-12-02 18:13

Hej. Jeg har kigget lidt på de andre indlæg her, men det jeg leder efter er en manual til alle de mærkelige ord der står i de forskellige flash programmer, såsom eeprom o.s.v., eller i det mindste en generel brugervejledning til unlockning af nokia 3310, som forklarer alle de ord. Og lige en ting mere, er det sådant et kabel man skal bruge til at forbinde nokia 3310 til computeren med??

http://www.thansen.dk/product.asp?c=108181310&n=303645666&pn=303645668

Dvs hvis det er dette kabel, så slutter man det til computeren og til telefonen, downloader et eller andet software (nogen der kender et godt sted?), og derefter trykker unlock i programmet, og så skulle det være i orden, eller hva??

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 18-12-02 18:26

Undskyld jeg roder sådan i det, jeg kom til at paste det forkerte ind.
1) Kommer lige en masse spørgsmål. Jeg har lige set her allerøverst(http://dct3.m-c-u.dk/tutorial/upgrade.html), at man skal bruge både et flash- og et datakabel (eller ska' man?), men hvad er forskellen??
2) Da jeg sådant set både skal unlocke og flashe den til en 3315, så kunne jeg godt tænke mig at vide om kablet inde ved thansen (linket står ovenover), indeholdt begge typer, altså unlock og flashkabel, og hvis det ikke gør kan jeg stadig bruge det til at unlocke og opgradere min telefon??
3) Ret mig hvis jeg er gal på den, men er et flashkabel til når jeg opgraderer, og et datakabel (mbus??) til at unlocke telefonen med eller hva???

Accepteret svar
Fra : votus

Modtaget 200 point
Dato : 22-12-02 00:30

Du har ret i nr. 3.

Datakablet bruger du til at unlocke med og hvis du har softwareversion 5.47 eller derover kan du også bruge dit datakabel til at konvertere til en 3315.

Men hvis du har mindre end 5.47 så skal du først bruge et flasherkabel til at opgradere software og derefter kan du så igen tilslutte dit datakabel og konvertere til 3315. Men hvis du kun ønsker unlocking kan du nøjes med et alm. datakabel som det du har vist fra Thansen.dk

Skulle du have nogen spørgsmål kan du også kontakte mig på e-mail peter@votus.dk

Med venlig hilsen
Peter F. Poulsen

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 22-12-02 12:15

Hvordan ved jeg hvilken software version min telefon har (det er en helt ny Nokia 3310), og har du et link til hvor man kan købe et flashkabel?

Kommentar
Fra : Jonius

Dato : 17-01-03 00:41

För att kolla software version trycker du *#0000# ... Mvh Johan

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 17-01-03 13:20

Tak for svaret votus. Og tak for dit lille hint Jonius , jeg fandt ud af at jeg havde software version 5.57, så nu mangler jeg kun at købe et data-kabel.