/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dr. big total død i start
Fra : dayworker24
Vist : 869 gange
200 point
Dato : 07-07-06 00:53

Min Dr. big er totalt død i starten, Jeg kan holde den tilbage når jeg giver bundgas.

Jeg har 6.5 grams ruller i, og ellers har jeg en polini speedcontrol, og en thansen udstødning på.

Tror ikke det er udstødningen, da det er sket efter jeg har fået den på.

Jeg havde lige luftfilteret af, og lige pludselig kunne den trække meget bedre (gik op på 6000 omdrejninger i starten). Jeg rensede luftfilteret, men da jeg satte det på igen var det som før.

Jeg er ikke særlig god til det med scooter, men kan der være kaburatoren, som er i stykker???
Da luftfilteret var af, så fik den mere luft, og kan det så ikke være den får for meget benzin til den mængde luft der kommer igennem??

Den har MEGET svært ved at stå i tomgang, og allievel jeg stiller på luftskruen, gider den alligevel ikke.

Den lugter en del af benzin når jeg stopper og slukker. Det synes jeg ikke er normalt af en scooter.

Det skal siges at min far synes også det lugtede af for meget benzin.

Men havd kan være mit problem

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 07-07-06 00:57

det kan være den i første omgang trænger til a blive renset...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-07-06 00:59

jeg glemte at skrive at jeg rensede luftfilteret med sådan en tryklufts ting. (kan ikke lige huske hvad e hedder)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-06 01:14

Hvis ikke du har renset kaburatoren ku det sikkert være en god ide der sidder en overløbsslange, er det evt. der der kommer benz ud ??Skil så meget ad som du kan og blæs lidt med trykluft .En anden mulighed er at din udstødning ku være stoppet pga en dårlig forbrænding hmmm måske At maskinen kan tage omdrejninger når du tager luftfilteret af tyder jo på at den ikke får luft nok i forhold til benzin.Der går en benzinslange fra tanken via en vakumdims hvis der render benz ud hele tiden så virker vacumdimsen ikke som kun skal leverer benz når der er sug i slangen fra indsugningsmanifoldet. Du kan prøve at suge i den slange og først der skal der komme bens ud af benzinslangen.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-07-06 02:20

Det vil jeg tjekke i morgen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-07-06 14:26

Jeg ser kun 2 mulige fejl.
1. Din udstødningspakning er gledet ned foran udstødningshullet, og blokerer for udstødningsgassen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=722604685&n=1712457936&pn=1712459492
2. Du havde en racerudstødning på før, som krævede en stor dyse, nu hvor du sætter en alm. thansen udstødning på, skal dysen være mindre, ca 8 numre mindre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-07-06 17:30

jeg ikke haft en udnstødning på.

men så er det simpelthen noget med pakningen???

kan det så ikke være noget med kaburatoren???

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 07-07-06 17:50

Har du ikke haft en udstødning på?, har du da kørt rundt og larmet før?
Du skriver da ellers: "Tror ikke det er udstødningen, da det er sket efter jeg har fået den på."
Betyder det at den har kørt godt efter du fik udstødningen skiftet, og så lige pludselig ikke vil give gas/komme op i omdr?
Hvis der er sat en pakning på af den type som jeg viser, så kan den være gledet ned, men hvis det er typen med kun 2 huller, så er det ikke der problemet ligger.

Det kan være luftfilteret bare er blevet for tæt, af for meget trykluft, og derfor passer luft/benzinforholdet ikke mere, så er løsningen et nyt luftfilter.
Nogle typer filtre kan ikke rigtig lide benzin og trykluft, så jeg tror hele hunden ligger begravet der:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=722678888&n=1712457916&pn=1712459343
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-07-06 00:34

hey jeg mente naturligvis at jeg ikke har haft en tun udstødning på.

men min far sagde også at man vil kunne høre hvis pakningen ikke sad ordentligt.

Jeg tror måske du kan have ret i det med luftfilteret (tror jeg køber et nyt her snart)

Det er den orginale dyse der er på, så jeg tror ikke problemet lægger der.

Som sagt tideliger, så lugter den meget af benzin, er der nogen der har et svar på det. Sunowich jeg skal nok tjekke kaburatoren her, men KAN det være andet???

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-07-06 15:35

Jeg fik skilt hele motoren ad, og det vist sig at der var enlille revne ved bunden af cylinderen (imellem cylinder og hus)

Jeg tror det er derfor den lugter af benzin, og det er derfor den trækker så dårligt på toppen og i acceleration.

Nu har jeg bare det problem at et nyt hus koster 1000 kr. (Thansen).
http://www.thansen.dk/product.asp?c=722994204&n=1712457914&pn=1712459298
Kan man ikke smøre noget specielt på den, så den bliver tæt???

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-07-06 21:35

Det er en brugerfejle! En Dr. Big går ikke i stykker - og hvis du har dele fra t. hansen på den kan der umuligt være noget galt med den

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 13-07-06 17:50

hvis der er i selve blokken der er en revne kan det fixes,find en der kan svejse i alu.få de svejset til og slib det ned

Noltus

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-07-06 18:05

Vi har fået det samlet, og har prøvet at lappe med noget lappe et eller andet. Det ser ud til at holde.
Det skal lige siges at det lappe grej var til netop sådan et problem.

Nu skulle den køre, og jeg har sat en dyse 82 i, og sat 9.5 grams ruller i, når jeg skal køre den til.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 27-09-06 18:57

Tak for svaret pallebhansen.

Jeg fik ikke rigtig noget ud af jeres svar, men palle får pointene på grund af at han har svaret aktivt.

jeg ved i andre også har prøvet, men der skulle jo træffes en beslutning.