/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sprinklervæske til bagrude
Fra : alfa
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 06-07-06 23:00

Hej. Jeg har en peugeot 309 som jeg skal have fyldt noget sprinklervæske på til bagruden, men er i tvivl om hvor den helt sidder, er det ikke den beholder som sidder i bagagerummet i venstre side?

Beholderen er næsten fyldt (den som sidder i bagagerummet, hvis det er den!!), men når jeg trykker knappen halvt ind til vinduesviskeren i bagruden kører den normalt, men hvis jeg trykker den helt ind, kan jeg høre en pumpe, som jo må være sprinklerpumpen, men der kommer ingenting ud, og der sidder heller ingen dyser i bagruden, nogen som ved om der overhovedet er sprinklervæske til bagruden i sådan en bil....??

På forhånd tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-07-06 23:32

309 findes formentlig i et væld af udstyrsvarianter, nogle med andre uden bagrudevasker.

Normalt har biler samme beholder til for- og bagrudevasker.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-06 01:20

Der er garanteret bagrudevasker i Hvis du kan hører pumpen brumme når du trykker så virker den højst sandsynligt Kan du ikke lytte dig frem til den ?? hvis du har en sprintklevædskebeholder med vædske i må det jo være til bagi Har du prøvet et stykke tid ?? og set at der evt. ikke er faldet en slange af nede i beholderen:

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-06 01:22

Ps Dysen det kommer ud af sidder sikker i akslen der derjer viskerarmen.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 07-07-06 10:01

Ja jeg kan høre at pumpen/motoren kører når jeg trykker knappen helt ind, samtidig med at vinduesviskeren også kører, så det må næsten være det, men jeg var nemlig lidt i tvivl om, om det væske der sad i beholderen bagi, var sprinklervæske, da jeg ikke helt kunne se farven, men det må det næsten være..
men jeg prøver lige at tjekke slangen eller se om jeg kan finde den dyse, kunne være den var tilstoppet..

Kommentar
Fra : Casmic1

Dato : 07-07-06 14:21

Uden at kende til en peugeot 309, så må fremgangsmåden være:

a) brug den rigtige kontakt ved instrumentbordet
b) hvis du hører motoren køre, så tjek om der er en rudedysse der evt. er stoppet
c) tag evt. slangen af (som går ud til dyssen), og få lillemor til at trykke på knappen >>> kommer der væske, så ved du jo hvor fejlen er (i dyssen!) >> rens eller skift den.
d) ingen væske, så kan det evt. være at slangen er faldet af ved beholderen (som du siger sidder bagi, hvilket så må være den korrekte)

pøj pøj

/casmic