/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Antal nødv. ledere i IHC kabel
Fra : jensostenfeld
Vist : 1032 gange
50 point
Dato : 06-07-06 22:47

Hej

Jeg er igang med at trække svagstrømskabler til en IHC installation. Jeg er blevet i tvivl om, hvor mange ledere i et IHC kabel der anvendes fra et svagstrømstryk med 4 slutte til input modulet ved tavlen. Jeg anvender standard IHC-kabel med 10 ledere. Nårjeg læser LK-kataloget forekommer det mig, at et sådant 10-leder kabel kun er god for 4 slutte da hver datalinie har/er omsnoet sin egen nul for at minimere støj. Er det virkeligt korrekt?

Jeg spørger fordi jeg har 2 stk 4-slutte svagstrømstryk på samme 5/8¨ føringsrør, og det er svært at få 2 stk 10-leders IHC kabler gennem føringsrøret.

Venligst,

Jens Ostenfeld

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 06-07-06 23:47

Nu er min erfaring med IHC godt nok lidt rusten ... men 5 skulle kunne gøre det ...

En fælles + en pr. tryk

Kommentar
Fra : jensostenfeld

Dato : 07-07-06 07:43

Hej Dansende_T,

Ja, jeg er umiddelbart enig - 5 BURDE kunne gøre det, men så er der jo det med støj og måden hvorpå tingene monteres ved tryk og inputmodulerne. Jeg vil gerne følge den anbefalede standard, eller i hvertfald hvad der er mest udbredt at gøre.

Jens

Accepteret svar
Fra : ansgard

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-06 10:19

5 er nok de parsnoede er dataledninger hvis du skal have inputmodulet sedende langt fra IHC kontrolerern datalinie har/er omsnoet sin egen nul for at minimere støj.
Alt det kan du glemme når du bare skal installerer tryk.

Kommentar
Fra : R.brander

Dato : 07-07-06 22:47

Jeps de andre har ret.....vi bruger ihvertfald kun 1 fælles og 1 til hvert tryk, når vi laver IHC installationen

Godkendelse af svar
Fra : jensostenfeld

Dato : 08-07-06 13:58

Tak for svaret ansgard. Ved du eller en af de andre hvor man kan læse/se illustrationer af hvordan man "pakker" ledningerne mest muligt effektivt i en dåse for en stikkontakt?