/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Fup e-mails fra Nigeria/Lagos,mv.
Fra : ram2
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 18-12-02 06:02

Jeg har i den seneste tid modtaget flere mails som nedenstående.
Tror afsenderne virkelig på, at vi der modtager disse mails er så dumme. at vi reagerer på dem. Det kan ikke passe at nogen tror, at andre er så naive.
Der må være en anden forklaring på dem - Jeg kan blot ikke gennemskue hvilken. Hvor får de f. eks, e-mail adresserne fra?? Er der nogen der kan forklare fænomenet.

Ram2

-------------------------------

Bola George
email:bogeorge@ecplaza.net

I am Mr Bola George, Bank Manager of ORIENT BANK OF NIGERIA, Lagos Branch. I have urgent and very confidential business proposition for you and it is carefully explained for your understanding as follows.

On June 6 1997, an American oil consultant/contractor with the Nigerian National Petroleum Corporation, Mr. Barry Kelly made a numbered time account (Fixed) deposit for twelve calendar months, valued at US$25,000,000.00 (Twenty-five Million United States Dollars) in my branch. Upon maturity, I sent a routine notification to his forwarding address but got no reply. After a month, we sent a reminder and finally we discovered from his contract employers, Nigerian
National Petroleum Corporation that Mr. Barry Kelly has since died from an automobile accident.

On further investigation, I found out that he did notleave a WILL and all attempts to trace his next of kin were fruitless. I therefore made further investigation
and discovered that Mr. Barry Kelly did not declare any next of kin in all his official documents, including his Bank Deposit paperwork. This sum of
US$25,000,000.00 is still sitting in the Bank and the interest is being
rolled over with the principal sum at the end of each year. No one will come forward to claim it.
According to the Nigerian Law, at the expiration of 5 (five) years, the money will revert to the ownership of the Nigerian Government if nobody applies to claim the
funds.

Consequently, my proposal is that I will like you as a foreigner to stand in as the next of kin to Mr. Barry Kelly so that the fruits of this old man's
labour will not get into the hands of some undeserving and corrupt officials.

This is simple, I will like you to provide me immediately with the following; your full names, date and place of birth and complete address with confidential telephone and fax numbers so that the attorney will prepare the necessary documents and affidavits, which will put you in place as the next of
kin. We shall employ the services of two attorneys for drafting and notarization of the WILL and obtain the necessary documents and letter of
probate/administration in your favor for the transfer.

A bank account in any part of the world, which you would provide, will then facilitate the transfer of this money to you as the beneficiary/next of kin. The
money will be paid into your account for us to share in the ratio of 60% for me and 40% for you. There is no risk at all as all the paperwork for
this transaction will be done by the attorney and my position as the Branch Manager guarantees the successful execution of this transaction.

If you are interested, Upon your response, I shall then provide you with more details and relevant documents that will help you understand. Please
observe utmost confidentiality, and rest assured that this
transaction would be most profitable for both of us because I shall require your assistance to invest my share in your country.
Awaiting your urgent reply via e-mail.

Thanks and regards

Bola George

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 110 point
Dato : 18-12-02 06:29

Begrebet "Nigarian Letters" har eksisteret siden midt-80'erne dengang blot som fax kædebreve.

I bund og grund går det udpå enten at skaffe "legitime" invitationer til europa/US fra "blå øjet" bogere for at kunne skaffe sig indrejse visa eller direkte at svindle penge ud af grådige rigfolk.

Mit bud er hvis du svare på det, vil du senere får et brev der siger at alt er "næsten" på plads og det eneste der mangler er nogen kontanter til at smøre en embedsmand med, for at sagen kan stemples "officelt" eller "Vi mangel lige et par tusinde dollar for at få sagen beramet i retten" ... send venligst en check eller sæt lige beløbet på en konto og husk du er såååå tææææt på at blive meget rigerer !
PS du må endlig ikke fortælle ngen om dette !

Check dette ud http://www.winchap.com/togo/confident.htm

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 18-12-02 09:25

Hej ram2
Jo - der er desværre en lillebitte procentdel der er naive nok til at hoppe på den slags mail. Svindlerne kan skam være meget overbevisende, med diverse møder rundt om i europa, papirer der ser ægte ud o.s.v. Der er jo altid nogle folk der vil lade sig lokke af nogle "nemme" penge
Der er også forskellige vinkler de arbejder ud fra. Jeg har f.eks. et meget specielt efternavn - og der håber de på at jeg vil reagere når de skriver at de/han er sagfører for en Mr. Patrick "mit-efternavn", der efter sigende skulle have efterladt mig en masse penge - nu ved jeg tilfældigvis at jeg ikke har mere familie tilbage med det efternavn....

Emailadresser er jo ikke så svære at få fat på, på internettet - de sender jo ikke ud som spam, men mere målrettet end det.

Mvh

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-12-02 10:01

Disse "Nigeria breve", som de kaldes findes selvfølgelig også som alm. breve, og er et gammelt kendt fænomen.
Husk at politiet er intresseret, hvis man modtager et "Nigeria brev".
Der er desværre nogle der hopper på limpinden, ellers ville brevene jo uddø af sig selv.

MVH

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 18-12-02 11:17

Det er desværre ikke "kun nogle få" der er dumme ( læs grådige ) nok til at falde for det.

I følge US department of State (Bureau of International Narcotics and Law Enforcement Affairs) er det den 5. største fremmed valuta industi i nigeria !

>>One estimate puts the current losses to residents
of the United States at over $1 million per day. The
Secret Service receives approximately 100 phone
calls and 300-500 pieces of correspondence a day.

Reportedly in the past three years, close to 80,000
of these letters have been received by prospective
victims in Great Britain resulting in about £450 million
in losses over that period.>>

Mon ikke man skulle selv sende nogle brev ud .. Høh høh ...

mvh, Ke'Fir, m.a.

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 18-12-02 14:16

Tak for svaret Master_of_KeFir.

Det er simpelthen utroligt.
Man burde være smækfornærmet, når de på denne måde underkender almen intelligens
Ram2

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 23-12-02 08:10

Som relativt ny bredbåndsbruger var jeg meget nysgerrig og skulle prøve det hele. Følgelig fik jeg besvaret eller bare åbnet forskellige mails af ovennævnte art. Inden længe blev min inbakke fyldt af alskens bras, og det endte da også med en kraftig virusforgiftning. Jeg måtte lukke min postkasse og oprette en ny, og herefter ikke åbne mails når jeg ikke kender afsenderen; men simpelthen sletter dem.
Herefter ingen problemer.
rfou