/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pollenfilter i Opel Zafira
Fra : kjeldx
Vist : 2282 gange
100 point
Dato : 06-07-06 13:21

Pollenfilter skal skiftes i Zafira 2,0 DTI fra 2002. Ka' det mon være rigtigt, at handskerummet skal fjernes (+ andre sjove ting) for at klare den operation? Eller er der mon en lidt nemmere metode?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 06-07-06 13:29

Ved det ikke, men for at skifte forlygtepærer i en Mazda 6 skal der nærmest en mekaniker til det, fordi så meget andet skal fjernes først.
Så det er da muligt at Zafira'en er lige så tosset opbygget

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 06-07-06 13:57

Du skal have fjernet handskerummet, men det tager altså kun 2 min, der sidder 2 skruer som skal løsnes.

Du kan bruge denne fyldstgørende manual, med billeder til.

http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/pollenfilter.php

Du skal ikke tabe modet fordi at du skal fjerne handskerummet.

God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-07-06 21:13

Du skifter det på under 5 minutter,hvis du har noget praktisk sans.
alimak