/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Insektstik
Fra : jysch
Vist : 2033 gange
100 point
Dato : 06-07-06 08:14

Jeg har været så uheldig at blive stukket af et eller andet på mit ben, og nu er det meget hævet og meget rødt - det klør ikke men strammer og jeg kan næsten ikke gå på benet.

Er der nogen som kender en løsning på problemet?

Jeg overvejede inat at ringe til min læge, men han har lukket idag - så det er jo ikke så nemt og jeg tror da ikke at jeg er ved at miste benet, så det er måske så meget at ringe til en anden læge.

Et godt råd efterlyses.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-07-06 08:46

Læg en isterningepose på (ovenpå et viskestykke eller håndklæde)

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-07-06 08:48

Er dine isterninger lige "udsolgt", så brug en pose frosne ærter.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-07-06 08:58

Gå på apoteket, her har de noget til dens slags stik. Jeg var selv i samme situation sidste sommerog fik et udmæket produkt til stikket.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 06-07-06 08:59

Hvis du har mulighed for at få fat i lidt Aloe Vera enten frisk eller som creme

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 06-07-06 09:33

Kom i tanke om at jeg havde købt nogle køleposer - så nu er der kommet en i køleskabet og så håber jeg det hjælper.

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-06 09:51

Jeg ville nu først ringe til en anden end min egen læge og se, om han havde noget, der var rigtig godt præcist til det.
En anden mulighed er, at købe antihistamin (allergimedicin) og tage sådan en.
Grunden til, at du hæver sådan er en overproduktion af histamin i din krop. Jeg vil anbefale dig, at du fra nu af er opmærksom på, når du bliver stukket, for din reaktion er lidt voldsom. Bliver du i fremtiden stukket i ansigtet eller i munden, skal du straks på hospitalet...

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-06 10:02

tilslutter mig fuldstændig vaxens indlæg - jeg er allergiker og kan netop blive forbistret generet - endda syg af visse insektbid/stik. Af og til går det uden det store - andre gange må jeg have hjælp. Ville også søge læge for at få den rigtige behandling når det er første gang du oplever sådan en omgang - det kan faktisk blive værre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-06 10:20

Du kan være allergisk, men det kan også være en infektion du har fået, som skal behandles med antibiotika.

Så som tidligere nævnt, tal med en læge.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-07-06 11:35

Jeg har altid Mepyramin i huset - det letter kløe og svien, fås i håndkøb på apoteket.
En hestebræmse kan fx havde hygget sig med dig og det ser voldsomt ud.
Hvis ikke det fortager sig i løbet af et døgn mener jeg også du skal søge læge, men helt ærligt ikke før
En allergisk reaktion vil nok være stærkere, men det kan man fakrisk også blive behandlet imod ved hjælp af håndkøbsmedicin.

Mit bedste råd må altså være - smut på apoteket.

Du skriver at du er blevet stukket - hvis ikke du er sikker på at det er et insektstik, så er situationen en anden og så må du til lægen.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 06-07-06 11:57

Det var tirsdag aften jeg blev stukket - så nu har det varet over 1 døgn.

Jeg er som barn blevet stukke på min hånd, som hævede meget - men mener ikke der har været noget siden.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 06-07-06 17:48

Nu har jeg været ved lægen - jeg er blevet stukket af en Hestebremse og har fået penicilin og noget at smøre det med, men jeg har det så skidt nu, har kvalme og er meget utilpas, så det var nok godt at jeg alligevel kontaktede en læge - Det er jo nok noget som jeg alligevel ikke kan tåle.

Tak for jeres hurtige indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 06-07-06 17:49

Tak for svaret vaxen.