/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Du har ikke adgang?
Fra : axelbjarne
Vist : 907 gange
100 point
Dato : 05-07-06 22:13

Når jeg forsøger at download enkelte programmer, får jeg meddelelsen, du har ikke adgang til den. Bl.a. Windows Defender. De skriver at det skyldes, at den ikke findes på Dansk. Der er dog enkelte andre programmer, hvor det det samme gør sig gældende. - Kan der gøres noget nu, ellers må der jo komme opdateringer til Window XP, det kan ikke være rigtigt, at vi udelukkes fra programmer, fordi de kun findes på engelsk.

med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-07-06 22:52

Der skulle være en forklaring på dette link, men det siger ikke mig så meget...

http://support.microsoft.com/?kbid=915087#top

Ligeledes på dette link:

Bemærk! Hvis du bruger en ikke-engelsk version af Windows på din pc, opstår der muligvis et problem, når du installerer Windows Defender. I det tilfælde kan du få oplysninger om, hvordan du løser dette problem i KB 915087. Kontroller, om dit sprog er tilgængeligt i vidensbasen (KB).

hilsen
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : linux-man

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-06 22:54

Er din brugerprofil sat som "begrænset" bruger eller som "Admin"?

Man burde kunne installere fremmedsprogede programmer...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-07-06 22:58

Brugerprofilen er sat som Administrator...men det ser ud til, at det er et udbredt problemt! Blev gjort opmærksom på det af en af mine venner, og da jeg selv har haft problemet med bl.a. da jeg skulle downloade et program til Butler 4012 USB VoiP trådløs telefon til bl.a. Parlino.

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-06 02:50

Jeg har Windows Defender Beta 2 på min computer, den er på engelsk, og Windows XP pro på dansk, men ingen problemer med at hente, instalere eller scanne hos mig http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/default.mspx

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-07-06 04:20

Dette er hvad den skriver. når jeg prøver at installere Windows Defender:

Denne installationspakke kunne ikke åbnes. Kontroller, at pakken findes, og at du har adgang til den, eller kontakt programforhandleren for at kontrollere, at dette er en gyldig Windows Installer-pakke.

med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-06 07:25

Har du prøvet at se om du er lykkedes med at afinstallere en evt. ældre version før du installerer Windows Defender Beta 2 ???

Rens evt. din registreringsdatabase efter afinstallationen, men før installationen med dette lille program: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-07-06 07:38

Når jeg søger efter fejlen på nettet, kan jeg se, at det er en gængs fejl. Nu får jeg denne meddelelse, når jeg prøver at installere:

Fejl 1324. Mappestien "Documents and Settings" indeholder et ugyldigt tegn.Med venlig hilsen
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-07-06 14:32

Tak for svaret linux-man.
Det er office-installationen som laver det vrøvl. Men jeg gjorde simpelthen det, at jeg foretog en dynamisk opdaterint i Windows XP Professionel, der bevarer den "næsten det hele" enkelte gange skal jeg lige geninstallere nogle programmer, men alle mapper forbliver intakte. Så nu kører det igen. Men tak for hjælpen.

med venlig hilsen
axelbjarne