/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Carport til skel
Fra : vixen
Vist : 1657 gange
200 point
Dato : 05-07-06 19:25

Hej hvor langt skal der være fra carport til skel? Jeg ved kun at carporten må ligge tættere end huset, som min. må ligge 2½ meter fra skel.
Svar gerne med henvisning til sted på nettet!

På forhånd tak
vixen

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-07-06 19:29

hvis naboen acceptere det , må du bygge den helt op til skel
den må dog ikke være højere end 180 cm i skellet og med en stigning på max 30 grader

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 19:30

Grunden til at carporten må ligge tættere end "byggegrænsen" er at den er et midlertidigt stykke byggeri, og "kan" flyttes. Byggegrænsen kan i nogle kommuner have noget med ekspropriering at gøre - altså f.eks. køb uden at skulle købe hele ejendommen.

Som udgangspunkt er det afhængig af den lokalplan der er gældende for din grund. Man kan ikke sige noget direkte uden at risikere at vildlede dig, desværre.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 19:36

Var jeg dig, ville jeg prøve her, da alle har flere meninger
end,,, konstateringer.
Ring til din kommune, der forskellige regler...
Ligger du i land/byzone, er du til åben mark o.s.v,,,, er der klausuler.
Det ved din kommune
og ikke andre
http://www.netborger.dk/

Ellers kan du hurtigt, få lov til at flytte det hele, en ½ CM op eller ned.

Bare ment godt.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 19:50

sofus.dk > præcis det jeg skrev. Jeg er enig.

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 05-07-06 19:51

i køge kommune må man bygge op til skel dog max 2,5 meter højt, og max 12 meter i skel...

husk at hvis der er et udhæng så må det ikke rage ind over naboens grund...

de 2,5 meter er over terrang ( staves det sådan ? ).. og det er højden på midt af vejen du bor på......husk dog på at der er noget der hedder en vejlinie..... hos mig er det 12 meter...altså 12 meter fra midt af vej og ind på grunden har kommunen råderum til div ting og der må jeg ikke bygge.....så.....spørg din kommune...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 20:27

LINUX-man
Kode
sofus.dk > præcis det jeg skrev. Jeg er enig.

Personforfølgelse.

vixen
Kode
Svar gerne med henvisning til sted på nettet!

Er der andre end din Kommune, der ved det, så spørg dem.

Mener dog, det er relavant, !!! at spørge/søge sin egen BY/kommune først
da der gælder særregler/regler for byrådsmedlemmer og andet.
Der sagtens kan give en byggetilladelse, men ikke er ansvarlig for
at den bliver overholdt,,,,,,,BURDE VÆRE DET-------BILKA ?? U P S
Er du offentligt kendt, bare for at brokke dig, eller tale andres sag, kan MEGET
HURTIGT, afgøre en sag.
Eller afgørelsen af samme.
Så man kan håbe, du ikke har skældt for meget ud på MYNDIGHEDERNE
eller andre, der skal afgøre din sag.

Har selv været ude for at skulle flytte min indkørsel, hvor der var syn
PÅ SAGEN, og det blev afgjordt på stedet, FLYT DEN BARE
jeg kan alligevel ikke se noget, når jeg skulle ud.
Men det skulle så gøres, inden for tidsforløbet af 2 år
ellers skulle jeg søge igen.

Og samme sted, hvor jeg ville lave min udkørsel,
måtte jeg meget gerne oprette et LILLE hus,
ikke nærmere specificeret af SYNSMANDEN,
Bare det også var anmeldt, inden for et par år, og
bare jeg ikke rykkede stikledninger eller andet over, så kostede DET PENGE
for genoprettelsen.
Hvilket også gjaldt synsmandens/kommunens FASTE målerpind.
So en traktor har revet ned, de æder jord,,, i Nord Jylland.
Og så tænker jeg UPS, hvad laver den på naboens MARK for,
hvis det er mit jord.
Men så det meget hurtigt, en anden sag, som jeg ikke gider køre,
bare jeg snupper lidt Guldkorn og et træ engeang imellem.
DET SKULLE MENES SOM EN joke.

God fornøjelse.
Og husk, d ukan altid klage over en afgørelse.
Men det kan kommunen SGU osse,

God byggelyst.

TAL MED KOMMUNNEN.
Det er dem der skal give dig den endelige tilladelse
ALLIGEVEL. ikke andre.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 20:41

sofus > vi véd du lider af paranoia....

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 20:56

Det hedder
i
Og så er den sgu da heller ikke længere, eller, er det katten, der fik nye naboer.....
Troede ikke, VI kendte hinanden.
Men du lyder da som et rart/VARMT menneske.

Men takker for ethvert indlæg/billag, m, kvit på...

Dette skulle nok bare tages som
et HEDESLAG FRA SOFUS.COM
Der var nogen, der lige skulle lokke mig ud i varmen.
HÆ......

Hygge.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 20:58

Skal lige sige, jeg intet har med sofus......et eller andet,
bare svært at oprette sig herinde.

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 200 point
Dato : 05-07-06 21:36

Du skal have fat i småhusreglementet, det er nogenlunde forståeligt lov halløj, som forklarer hvor tæt du må komme på skel, om der må være vinduer imod naboen osv.

Du skal sende en ansøgning til din kommune, med tegninger osv. de skal nok råbe højt hvis du kommer for tæt på skel, eller andre ting som skal rettet

du kan finde småhusreglementet her:
http://www.thulinsite.dk/filer/smaahus_reglement.pdf

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-07-06 03:48

ZIP/Zap
filer,,,,,,,pakker aldrig SÅFANT UD

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-07-06 04:58

Godkendelse af svar
Fra : vixen

Dato : 06-07-06 09:15

Tak for svaret invisible.
Det lyder som om det ender med at jeg skal spørge på kommunen, men jeg prøver lige dit link først!

Vixen