/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Korrupt skole..!!
Fra : ting27
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 05-07-06 17:59

Hej,
Jeg står med et ret stort problem lige pt.
Jeg skal op til svendepræve for anden gang her til august, og havde forestillet mig, at jeg ville forberede mig før dette.
Jeg havde derfor taget min sidste svendeprøve raport med, + noget andet, men efter jeg kom hjem fra ferie, havde en af værkførerne åbenbart rydet op, og alle mine papirer var væk. Jeg har intet tibage overhovedet, og det var totalt åbenlyst, at det var opgaver jeg havde liggende på bordet.

Derfor må jeg komkluderer at min tekniske skole, direkte modarbejder at vi skal lave noget, og jeg finder dette som et problem.
å nu, hvem skal jeg kontake, politiet, arbejdstilsynet eller andet?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-06 18:07

Uniddelbart vil jeg da mene, at det er dit eget ansvar at passe på dine papirer, og ikke bare lade dem ligge og flyde på et bord ferien over

Men har du spurgt om de evt. har været så venlige at rydde op efter dig og gemme papirerne for dig

mvh dova

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-07-06 18:14

Nej. Det er slet ikke sådan det fungerer. Skolepraktiken skal tages som at være en arbejdsplads, og papirererne var arbejdsrelaterede. De er blevet fjernet fra mit skrivebord imod min vilje.
Jeg vil sammenligne situationen som, hvis alle TDC's papirerer og dataer forsvandt så de havde intet tilbage. Min situationen er dog lidt mere alvorlig ifølge min mening.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-06 18:27

Du har fået en effektiv anskuelighedsundervisning, der handler om, at man skal holde ryddeligt på sin arbejdsplads efter endt arbejdstid og specielt ved længereværende fravær som ferie.

Mange virksomheder vil ikke have nogen der ikke rydder op efter sig.
Jo DU har skam fået fin undervisning.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-06 18:32

AWS! Den var værre...

Du må gå til din overordnede og forklare problemet...
Mange steder bliver der jo foretaget en hovedrengøring i ferierne. Og det kræver at der ikke ligger ting fremme, for alt skal vaskes af. Men hvad der er sket med lige netop dine opgaver, det kan man kun gætte på.

Men det gælder nok om ikke at opgive for let. Så længe du ikke har fundet lige netop DEN person, der har smidt opgaverne væk, så er der stadig en chance for, at den der har ryddet op, har indset papirernes vigtighed... Måske ligger de et sted...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-07-06 18:38

Ej ej.. Det er en af mine kamarater der har smidt papirerne væk efter kommando fra en værkfører.
Hvad BjarneD siger, kan jeg altså ikke bruge til noget.. det er kun provokation.
Det er desværre nok sådan, at jeg nok bliver nød til at droppe min uddannelse, og så bare spilde de 3 år den har taget... jeg har bare ingen information, og intet jeg kan forberede mig på nu. Det var 3 års arbejde der røg i ud.. såå

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 18:51

ting27 > Uanset om du kan lide det BjarneD skriver, så må du forholde dig til det der skrives. Hvis du selv har skrevet din rapport kan den vel nemt gentages???

Beklager, men der er ingen pardon for andre uddannelser heller. Enten holder man på sine ting, eller også må man gå om. Hverken mere eller mindre. Tough shit.

Så held og lykke med omskrivningen. Håber du finder lidt af rapporten, så du måske kan komme op forfra. NB: Har du tjekket lærer + evt. censor hvis første gang blev afleveret til dem?

Blot en tanke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-06 18:58

Citat
Ej ej.. Det er en af mine kamarater der har smidt papirerne væk efter kommando fra en værkfører.

Er han stadig din kammerat? En rigtig kammerat ville have taget papirerne med hjem, så du kunne få dem, når du kom tilbage fra ferie.

Desuden kender jeg da flere, der ikke må tage ferie i praktikperioden, havde du fået lov til det?

Men ansvaret er dit, du har efterladt dine papirer, hvor du ikke selv kunne holde øje med dem.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-07-06 18:59

det er da en barnlig indstilling
nu ved jeg ikke hvilken uddannelse det er , men er det feks en håndværksmæssig uddannelse burde du kunne klare dig med de alm fagbøger , ellers vil jeg da sige at du alligevel ikke burde bestå , da du så ikke er dygtig nok til at klare opgaverne som faglært

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-07-06 19:00

Denne skulle omskrives under alle omstrændigheder, men det gør at jeg ikke kan forberede mig til prøven.

Og hang. BjarneD. Han kommer med nogle usande erklæringer. Jeg har bestemt ikke fået nogen 'effektiv anskuelighedsundervisning'. Ved sku ikke hvor han har fået det fra, men eftersom han ikke kender mig, og min arbejdsplads kan han ikke udtale sig.

Min skole er sku langt fra i orden. Der er ingen aircondition overhovedet (krav fra arbejdstilsynet), vores værkfører kopirerer film, og ser film dagen lang, og ingen gør noget.
Vi får IKKE nogen undervisning mens vi er i skolepraktik OVERHOVEDET. Nogen gange er vi blevet sat til at banke pakkasser sammen, hvilket overhovedet intet har at gøre med faget.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-07-06 19:02

bredkar, jeg har bestået prøven een gang. Min linie er bare enormt bred, og det er ikke muligt at holde styr på alt, og huske alt. Det kan alle mine 50 skolekammarater skriver under på.
Så at sige jeg er en fucking idiot, som er det du gør, syntes jeg bare du burde lade være med at svare.. ok...

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-07-06 19:11

for det første har jeg ikke kaldt dig en idiot
har kommenteret ud fra alm håndværksmæssig uddannelse
men da du jo ikke vil sige hvilken uddannelse det er , er det ikke nemt at sige noget presis
men ud fra de ting du kommer med lyder det nu mest som den gruppe der ikke er meget værd ( lyder hårdt , men der er desvære mange af dem i dag )
men så længe vi ikke ved mere og ikke kender dig rigtigt , kan man kun tage det udfra det du selv kommer med her , håber da bare at det ikke er sådan

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 19:12

Som bredker skriver
Citat
det er da en barnlig indstilling
nu ved jeg ikke hvilken uddannelse det er , men er det feks en håndværksmæssig uddannelse burde du kunne klare dig med de alm fagbøger , ellers vil jeg da sige at du alligevel ikke burde bestå , da du så ikke er dygtig nok til at klare opgaverne som faglært

Hvem kan dog være så TUMPET, og efterlade sine papirer
på en Offentlig skole.

Har selv gjort det på Aalborg Værft, og det var bare på den igen.
Hvilket ingen problem var.
Skal da nødig påstå, at reglerne ikke er blevet strammere
Men DET ER DINE PAPIRERE, intet med at beskylde andre RENGØRINGS ???
for egne dumheder.
Hvad vil du anmelde ----- til hvem.

Og, har du selv lavet opgaven, burde kunne hente MEGET frem fra din hukommelse
når du ved, hvad det drejer sig om---------UDDANNELSE.

Men hvor tager unge mennesker dog visse sager, som selvgivet.

Affald på et bord, fjernes, står/STOD der ikke det, DA DU TRÅDTE IND.

Men ærgeligt, hvis det var et godt projekt.
Men du burde kunne huske hvad det gælder...ELLER.

Annuller spørgsmålet
Fra : ting27

Dato : 05-07-06 19:13

Kun urelevante svar, såen da.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 19:16

Hopper fra denne tråd, da ???
den giver øretæver

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-06 19:17

Er dine opgaver ikke lavet på computer? Så kan du måske finde noget af dem igen, kan du ikke?

Det er ærgerligt, hvad der er sket. Men vi kommer allesammen ud for modgang. -Det vigtigste er ikke, hvor meget modgang vi møder, men hvordan vi tackler den...

Måske har nogle af dine skolekammerater noget af det, du mangler.

Jeg hæfter mig også ved at du skriver: "Jeg havde derfor taget min sidste svendeprøve raport med, + noget andet," --så du må have lavet arbejdet et andet sted. Har du ikke nogen noter?
Du har en måned til at forsøge at genskabe arbejdet. Og den tid er ikke spildt, for du vil kikke på dine noter på en anden måde end hvis det var de færdige opgaver, du sad med.

Surt! at bruge sommeren på den måde, men sket er sket. --Du må bare rulle ærmerne op og gå i gang.