/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ved ikk hvad det hedder
Fra : Mille35
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 05-07-06 14:11

Ved ikk hvad det hedder
Men det skulle være smart

Noget med en lille harddisk hvor alt ens musik ligger ,og noget med det er tilslutte nettet så man kan hente det musik nummer man nu lige står og mangler.
Ydermere skulle man kunne tilslutte det til sin fladskærm ,så når man feks.hørte et musik nummer som feks U2 skulle der så være en video ,kom det automatisk på skærmen ?
Kender nogen til dette

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-07-06 14:17

Tænker du på det nye mediacenter?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 05-07-06 14:19
Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 05-07-06 14:30

ja det kunne måske godt være mediacenter

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 16:43

Mener der er tale om en "BÆRBAR" harddisk, med fjernbetjening
som kan tilsluttes pc hvor du lægger musik eller film på den,
og sætter til video eller tv, for at afspille,
men det jeg tænker på, kan ikke tilsluttes nettet.

Den virker bare som en bærbar Cd afspiller.
Men kan indeholde mere.

Har set den på www.qxl.dk til rimelige penge.
Mener også den kan fåes på http://www.nierle.com/

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-06 20:23

Det du tænker på er sikkert et externt netværksdrev.
Det er en elegant harddisk, som tilsluttes dit netværk (Routeren).
Så kan alle på dit netværk bruge den som filserver, og lægge film, musik, breve mm. ind på den, som så alle på dit lokale net kan dele, se film, høre musik mm.
Her er en model med 250GB, så løber du ikke tør for plads, desuden kan du tilslutte en USB-printer, som så alle kan bruge.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135035

Her er hvad andre siger om den:
Yderst tilfredstillende køb. Ud over at den ikke har nogen blæsere, så kan man også indstille den til at falde i søvn efter noget tid, hvilket betyder at den slet ikke siger noget. Når den er i brug, siger den dog normale harddisk-lyde :-/

Derudover, så virker den bare! I alle situationer faktisk. Med fremragende performance. Og den fungerer også som printer-server, ftp-server og så kan man sætte yderligere almindelige externe diske og usb-sticks til den ;)
Derudover er sikkerhedsindstillingerne også udemærkede.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 31-07-06 10:20

Tak for svaret pallebhansen.