/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Venedig med bil
Fra : invisible
Vist : 2082 gange
150 point
Dato : 05-07-06 10:53

Er der nogen som har erfaring med hvordan man gør, når man kommer til Venedig med bil ??

Vi er på ferie ved Gardasøen, og vil gerne køre til Venedig.
Hvor kan man parkere, koster det noget, står bilen sikkert, skal man gå noget af vejen, kan man sejle fra parkeringspladsen (hvis der er sådan en) og og og og.... ??

Alle hjælp/god information (internet links) tages imod med kys hånd.

Accepteret svar
Fra : Sanne09

Modtaget 150 point
Dato : 05-07-06 16:00

Jeg bliver helt misundelig
Venedig er bare skøøøn.

Nogle anbefaler at parkere på/i Mestre, men jeg synes det er for langt fra selve Venedig, så vi har kørt så tæt vi kunne komme og parkeret i et rimelig centralt bemandet P-hus.
Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad parkeringshuset hed men det kan godt have været Piazzale Roma. Der står bilen sikkert for vistnok 20 Euro om dagen.

Udenfor parkeringshuset står der gerne nogle folk og tilbyder at sejle dig hen til dit mål, men det skal du IKKE tage imod, det er MEGET dyrt. (I det hele taget er Venedig ikke billig)

Tæt på det nævnte P-hus, sejler de officielle kanal busser. En enkelt billet er ikke ligefrem billig, det kan betale sig at købe dagskort/ugekort, for det er min erfaring at man benytter disse busser en del. (Billetter/kort køber du i billetsalget på land, før du stiger på bussen)

Her er et par links der forhåbentlig kan bruges:

http://europeforvisitors.com/venice/
http://europeforvisitors.com/venice/articles/arriving_in_venice.htm
http://www.venetia.it/
http://www.italy.dk/turisme/venezia0901/venedig.htm

Rigtig god fornøjelse.

mvh
Sanne09

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 05-07-06 21:30

Lige hvad jeg skulle bruge

Kommentar
Fra : Sanne09

Dato : 06-07-06 07:57

Det glæder mig at du kan bruge mit svar.

Håber det bliver en ligeså god oplevelse for jer, som det har været for os.

mvh
Sanne09