/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
problemer med el benzin pumpe
Fra : mic-jep
Vist : 942 gange
40 point
Dato : 04-07-06 21:37

jeg har en ford sierra 2,0 doch fra 93 som har store problemer med at give benzin fra benzin pumpen .har skiftet den men det hjap ikke bilen vil ikke starte . der er strøm ned til pumpen men det er kun et kort øjeblik når jeg har sat tænding på så sker der ikke mere heller ikke selv om jeg starter motoren.dvs ingen benzin kommer ud af pumpen . håber at der er nogen som kan give et svar på problemet

Kommentar
Fra : mic-jep

Dato : 04-07-06 21:39

ville blive glad da jeg er kørt surt idet

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-07-06 22:47

Jeg ville nok se på benzinpumperelæ. Lyder til det er det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-06 22:51

Se efte om der skulle sidde et gammelt forstoppet benzinfilter i benzinledningen ved tilslutningen til tanken.
Prøv at blæse baglæns gennem bensinledningen, hvis der er hul igennem, skal der boble luft op gennem tanken.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-06 22:52

Vender du polerne rigtigt til pumpen, så den ikke løber baglæns ??

Kommentar
Fra : mic-jep

Dato : 05-07-06 08:13

har tjækket relæet til pumpen det ser ud til at virke har byttet rundt på relæet med et andet men det virker stadig ikke

Kommentar
Fra : mic-jep

Dato : 05-07-06 08:15

jeg kan ikke vende poler ne forkert da de kun kan sidde på en måde

Kommentar
Fra : mic-jep

Dato : 05-07-06 08:19

med hensyn til filteret så har jeg gjord det men jeg har gjord det uden at slangerne er på der kommer stadig ikke noget benzin og pumpen køre ikke

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 05-07-06 09:41

Chek kolitions-ventilen ude i motorrumet. V. inderskærm
/steen b.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 05-07-06 09:51

UPS.
Det er jo nok en EFI motor, så er den ikke
mont. med sådan en.
Kan du høre om benzinmotoren kører? (i ca. 5sek. hvis motor ikke starter)
/steen b.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 05-07-06 09:54

ALLE gode gange 3.
Har nu gennemlæst dit indlæg.
Mit bud er nu: tændningsfejl.
/steen b.

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 05-07-06 14:29

det kunne jo oxo være en hul i sugerøret på benzin tanken , så den suger falsk luft

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 40 point
Dato : 05-07-06 16:47

Det kan være dit kl.50(sterter signal) til relæet der ikke kommer. Det skal den have for og "klappe" relæet.
Når man sætter tænding på køre pumpen i ca. 2 sek. Skal bilen startes kommer der jo kl.50 og relæet bliver holdt slutte og pumpen køre.

Godkendelse af svar
Fra : mic-jep

Dato : 05-07-06 17:29

Tak for svaret geu.du havde ret det var relæet nu køre den igen mange tak for hjælpen rart med hjælp .tak

Kommentar
Fra : mic-jep

Dato : 05-07-06 17:32

tak til alle jer som har kommet med gode forslag

Kommentar
Fra : geu

Dato : 05-07-06 21:58

Godt man kunne hjælpe