/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
uformel gave - østrig
Fra : scandinavia
Vist : 2333 gange
50 point
Dato : 04-07-06 15:35

Hejsa

I forbindelse med at min kæreste og jeg har planlagt bryllup i østrig her om et har par uger, har vi fået i par hjælpende hænder af en præst og et par offentlige ansatte selv samme sted.
Vi vil gerne tage en lille ting med til dem som tak for deres hjælp. Gerne noget typisk dansk. Jeg havde egentlig overvejet nogen anton berg chokolade, men at bringe chokolade til østrig vil vist være lidt som at bringe burgere til USA?!!!

SÅ ER DER IKKE EN ELLER ANDEN DERUDE MED ALLE TIDERS IDÉ?

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 04-07-06 15:40

Hej

Tillykke med det nært forestående bryllup. Håber I begge får en god tur ud af det.

Nu ved jeg ikke lige hvilken by du kommer fra, men da jeg var på besøg ovre ved søsteren så jeg, at man i Tønder f.eks. kan købe ølglas med byens vartegn på. Det vil nok være noget der rykker i et land, hvor man også værdsætter en god kop øl. Det er næsten "nationaldrik" dernede.

Ellers kunne en platte med Wonderful Copenhagen også være en mulighed.

Jeg ville nu satse på ølglassene, rent personligt.

Accepteret svar
Fra : KathrineE

Modtaget 35 point
Dato : 04-07-06 15:55

Også et tillykke herfra

Jeg synes det kunne være en super idé at give dem en øllefant (den fra Georg Jensen) eller noget andet dansk design. Der er jo en million ting at vælge mellem. Tag en tur i Illums bolighus!

Men en øllefant og måske et par gode danske øl tror jeg ville være et hit!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-07-06 16:44

Hej.

Stort tillykke herfra osse

Carlsberg er altid et hit - prøv at kigge ind på

www.carlsberg.dk

- gå til shoppen og find alle tiders gave - måske nogle ølglas med logoet på. I kan jo så tage en stribe Carlsberg øl med osse.
(Jeg har købt en del af ølglassene som gaver, det er en god kvalitet og de er flotte)

God fornøjelse med det hele og hav et dejligt liv i kærlighedens navn

Knus fra Dorthe.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 04-07-06 16:45

I kunne give dem en ½ eller 1/1 flaske god dansk snaps. Det går godt til deres egen gode øl, og så er det anderledes.

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 04-07-06 17:28

Hejsa

Først og fremmest tak for alle de søde svar og hilsener... :D

Jeg er ikke så meget til det med øl, det er lidt "kolonihave dansk" (jeg håber virkelig ikke jeg fornærmer nogen for det er ikke sådan ment, kan bare ikke lige beskrive bedre hvad jeg mener...). Måske fordi jeg ikke drikker øl selv, så synes jeg ikke rigtig jeg kan stå inde for at give det som gave...

Jeg tænker mere i baner af noget alle kan bruge, a la idéen med øllefanten... ikke helt dårlig!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-07-06 17:45

Svarene omkring øl, er på grund af at det måske skulle være noget 'typisk Dansk'

Jeg drikker afgjort heller ikke øl og hvis jeg endelig skal drikke det, så skal det være det stærke - og så undværer jeg hellere

F.eks.
Stelton = Typisk dansk
Rosendahl = Typisk dansk
Kgl. Porcelæn = Typisk dansk
B&G = Typisk dansk

Udvalget er pænt stort - god fornøjelse
Mvh Dorthe

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 04-07-06 20:12

Tillykke her fra Mallorca

Du skriver ikke i hvilken pris klasse den gave skal eller må være men på mine rejser til udlandet har en gammeldansk gjort stor lykke du kan evt lave en lille kurv med alt godt fra dk eks lidt chokolade et par a de små skarpe et par postkort et par glas med dk logo osv osv kun pengepung og fantasi sætter grænsen
MVH Karina

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 04-07-06 20:22

Hej

Jeg vil også komme med sidebemærkningen, at jeg bestemt heller ikke drikker øl i nogen særlig stil. Faktisk meget hellere rødvin, men det er endnu ikke blevet dansk. Mest spansk, fransk og sydafrikansk vin hvis jeg endelig tager et glas.

Som gammel taxachauffør og med en frue uden kørekort er det alligevel mig, der skal ind bag rattet, og så foretrækker jeg at holde mig helt ædru.

Men typisk dansk er, som flere byder ind på, nærmest kun begrænset af pengepung.

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 04-07-06 21:39

hmm, mht den økonomiske ramme, så vil jeg sige omkring 250 kr + -

Godkendelse af svar
Fra : scandinavia

Dato : 31-07-06 06:08

Tak for svaret KathrineE.

Vi købte georg jensen juletræspynt, så jeg brugte dit svar til inspiration.

P.S vi havde alle tiders tid og bryllup dernede, kan virkelig anbefales hvis man ønsker en alternativ fest....