/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Nyt grafikkort
Fra : janik
Vist : 393 gange
100 point
Dato : 03-07-06 23:21

Min søn skal have opgraderet sin pc .
Så ville jeg lige hører og de nye grafikkort pci express kort er
bedre end agp kort?
Han har en fx 5900 hvad svarer den til på de nye kort?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-07-06 02:43

Ja der er en lille forskel i ydelse og den vil blive større i fremtiden da AGP er ved at blive udfaset!
Nu er Nvidia 2 generationer længere end fx5900, så det er lidt svært at sammenligne! Du kan f.eks få et bedre grafikkort idag til den samme pris fx 5900 kostede!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 04-07-06 13:44

men hvis du vil have et pci express grafikkort, så skal du vel også have opgraderet hans bundkort.

for efter hvad jeg kan se, så er 5900 et agp agp kort.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-07-06 21:27

Altså med andre ord så skal der på bundkortet være en PCI Express slot. Det er soklen det sidder i.

Hvis det er svært at finde uf om det er det på bundkortet så hent dette lille program Everest og installer det så vil du kunne se hvad pc en indeholder

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 04-07-06 23:19

hvorfor er det egentlig han skal have opgraderet sit grafikkort, jeg ville vente til 5900 bliver dårligere til spil end den er nu.

men jeg ved selvfølgelig ikke om det også er ram, cpu du vil skifte.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 05-07-06 19:59

Hvis din søn har en Pc som bruger FX5900 og dermed AGP, så skal du nok regne med at det bliver en kostelig affære at opgradere den, da du skal ha et bundkort med PCI-Exress 16x, ny Processor, ny RAM og ny grafikkort.

5000,- er nok en rimelig pris for opgraderingen, men fortæl lidt om hvad det ellers er for en PC.

Hent CPU-Z på
www.cpuid.org

Det fortæller dig ALT om dit bundkort, ram og cpu