/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Centrer i html
Fra : Jutta
Vist : 632 gange
50 point
Dato : 17-12-02 19:58

Jeg kunne tænke mig at vide hvordan man centrerer fotos og tekst i fx. et svar på et vb bulletin board. Jeg har meget lidt kendskab til html, men kan dog gøre tekst fed, farvet og forskellig str. Jeg kan også bruge   men det er jo langtfra optimalt. På dette board bruger man disse tags: fed skrift i stedet for de almindelige tags <b>. Jeg har prøvet [center] og selvfølgelig slut tag, men det virker ikke.

Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-12-02 20:12

tror da du bare skal bruge denne tag : <p align="center">din tekst eller placering af billede her</p>

det centrerer tekst og eller billede.

Fnollerpige

Accepteret svar
Fra : bjarneA

Modtaget 60 point
Dato : 17-12-02 20:13

Hej

<align= "center"> eller hvis du ønsker:right, left....

BjarneA

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-12-02 20:16

*G - korrekt fjern bare p`erne fra mit indlæg det er vist en Frontpage ting

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-12-02 20:51

bavl og undskyld - denne her kan du godt bruge :

<p align="center">tekst eller billede</p>

- beklager meget jeg måske har forvirret mere end hjulpet.

Kommentar
Fra : Jutta

Dato : 17-12-02 21:01

Jeg har lige prøvet [align=center] + slut tag: [/align]
og [align="center"]+ slut tag [/align] Ingen af disse virker. :( Skal jeg sætte p foran?

Kommentar
Fra : Jutta

Dato : 17-12-02 21:16

Jeg har nu prøvet med p foran og med slut tag [/p] - det virker heller ikke. :(
Måske kan det slet ikke lade sig gøre på det bulletin board. (Pet Talk)

Kommentar
Fra : Jutta

Dato : 17-12-02 21:37

Her er linket til den site jeg taler om. Hvis du har kat eller hund eller andre kæledyr, er det et enormt godt board! http://64.246.0.213/talk/index.php?s=

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 20:13

Jutta wrote:
> Jeg kunne tænke mig at vide hvordan man centrerer fotos og tekst i fx.
> et svar på et vb bulletin board. Jeg har meget lidt kendskab til html,

[img align=right]http:www.ditweb.dk/mappe/billede.jpg[/img]

Ved ikke lige om dit ? hører hjemme her

--

jopa
www.johns-web.dk
www.jp-web.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 20:27

jopa wrote:

glemte lige disse 2 = // )
altså
[img align=right]http://www.ditweb.dk/mappe/billede.jpg[/img]

--

jopa
www.johns-web.dk
www.jp-web.dk