/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvad er det her for noget?
Fra : Dennis85
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 03-07-06 18:11

Hej Kanduer..

Jeg håbede der var en af jer der kunne svare mig på hvad dette er: http://maniactor.frac.dk/gfx/ting.jpg

Jeg kan hilse og sige den har en kraftig duft i retningen af lemon..

Hilsen
Dennis.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 110 point
Dato : 03-07-06 18:12

Hej Dennis,

Så vidt jeg kan se er det en ingefær?

Ingefær har osse netop en karakteristisk duft.
Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 03-07-06 18:14

det er helt sikkert ingefær...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-07-06 18:14

Jeg fandt lige et par billeder af ingefær - kig selv

http://images.google.com/images?lr=lang_da&q=ingef%C3%A6r&sa=N&hl=da&tab=wi

Der er vist ikke meget tvivl.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 03-07-06 18:15

Eller måske galanga-rod

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 03-07-06 18:17

Min kloge mor () siger det ikke er ingefær, for det bruger hun når hun sylter, og det kan hun ikke fordrage lugten af..
Er der andre muligheder?

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 03-07-06 18:20

Jeg er faktisk 100% sikker på at det er ingefær...
Jeg bruger kun frisk ingefær når jeg bruger det, og det ligner altså ingefær....

Medmindre at ingefær har ændret sig siden jeg købte det sidst så...

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 03-07-06 18:25

Jeg kan bare ikke overbevise min mutti om det, hun er hverken til at hugge eller stikke i.. Nogen der vil prøve i stedet for mig?

Ej jeg tror I har ret.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-07-06 18:27

Citat
Min kloge mor siger det ikke er ingefær, for det bruger hun når hun sylter, og det kan hun ikke fordrage lugten af..
Er der andre muligheder?

Nej der er ikke andre muligheder, bortset fra at din mor måske slet ikke er så klog som du går rundt og forestiller dig

Lemonduft eller ej....Det er altså ingefær du sidder med dér...Basta! *L*

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 03-07-06 18:37

Basta.. punktum... hehe..

Held og lykke med at overbevise din mutti..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-07-06 18:38

Kan det være ginseng?
alimak

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 03-07-06 18:40

Nu får Dorthe de points, men tusind tak alle sammen, det var dejligt i gad svare .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-07-06 18:56

Jordskokker

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 03-07-06 19:17
Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 03-07-06 19:33
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-07-06 19:34
Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-07-06 21:44

Jamen så kom der da en masse fine billeder på bordet

Jeg synes nu stadig at det ER ingefær - endnu mere nu hvor billederne af de andre er lagt ud.

Selv tak Dennis og held og lykke med at overbevise mutti
(køb en enkelt langstilket rose til hende i morgen og skriv et kort:
'Til dig, fordi jeg elsker dig - og
Til dig fordi du indrømmer at jeg havde ret '
Knus fra Dennis.
(og hvis du er enebarn, skriver du i stedet: 'Knus fra din yndlingssøn' - men KUN hvis du er enebarn for - du go'este der kan blive rav i den )

Venlig hilsen Dorthe.