/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Family Search på CD
Fra : svendgiversen
Vist : 841 gange
100 point
Dato : 03-07-06 15:53

Jeg har for mange år siden fået foræret uddrag af mormonernes slægts database på CD,
(jeg fik dem af en fjern slægtnings eks. kone, som vi ikke længere har kontakt med)
Omfatter hele Skandinavien; opdelt på amter/len.

Mon ikke tilsvarende let tilgængelige slægtsdata fortsat kan købes?
Hos mormonerne? i Danmark??
Eller i slægtsforsker kredse/foreninger???

Men hvor?
hvad indeholder Cd erne i dag??
og hvad koster de???

På forhånd tak, Svend

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 03-07-06 16:23

Hej Svend.

Jeg ved ikke om de kan købes endnu. Men jeg har dem.

mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-07-06 17:02
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-06 17:03

Og hvor? hvordan fik du dem?
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-06 17:09

Og Teil

Ja, men hvilke?
Cd er, specielt om Scandinavien??

det var derfor jeg nævnte Mormonerne herhjemme,
Svend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-07-06 17:10

De har alt om skandinavien.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 03-07-06 17:14

Hej Svend.
Jeg købte dem sammen med et blad, men hvilket??? Det rækker min hukommelse ikke til.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 03-07-06 17:41

Hej Svend

Prøv at kontakte et af de mormoncentre der findes . f.eks i Slagelse eller Allerød og spørg dem hvordan du skal forholde dig.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-06 18:12

Nu er det ikke lige mig der har brug for dem, jeg har dem jo.

Spørgsmålet opstod fordi nogle troede at jeg kendte til anskaffelsesproceduren...

Det er netop adresserne på sådannne mormoncentre i Danmark vi søger,
lettere end at skulle søge World Wide i Salt Lake city som foreslået...

Hvem kommer med en præcis anvisning på:

henvend dig der ...
bestil dette ...
som omfatter ...
til denne pris ...

Svend

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 100 point
Dato : 03-07-06 23:50

Køb dem i mormonernes center i Tyskland. Så slipper du for momsen. Sådanne CD'ere skulle efter forlydender nemlig være momsfrie i Tyskland.'

Jeg har forsøgt at kontakte dem, men er ikke god til tysk, og misforstod vistnok hvordan jeg videre skulle forholde mig, så jeg fik dem aldrig anskaffet.

Der er efterhånden dog et utal af CD'ere til samlingen - den udvides jo hele tiden, og de er nummererede, men det kan du altsammen finde ud af.

Prøv at søge på dette link:
http://www.familysearch.org/Eng/Library/FHC/frameset_fhc.asp?PAGE=library_fhc_find.asp

eller dette link:
http://www.ldscatalog.com/webapp/wcs/stores/servlet/StoreCatalogDisplay?storeId=10151&catalogId=10151&langId=-1&initBC=Y

og her finder du CDs:

http://www.ldscatalog.com/webapp/wcs/stores/servlet/CatalogSearchResultView

PS der er flere sider hvis du "bladrer frem" nederst på siden. Og jeg håber de viste links kommer til det helt rigtige sted, men dygtige IT-nørder kan undertiden få flere sider tilat komme frem via de samme sider uden at skifte linket "foroven", så jeg kan bare håbe det lykkes dig.

mvh
Ejvind

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-06 13:16

Tak Varla: Ejvind.
Dit sidste link virker ikke hos mig, men via de andre fandt jeg dette:

http://www.familysearch.org/Eng/Library/FHC/frameset_fhc.asp?PAGE=library_fhc_find.asp

Med alle disse centre hvor man kan handle med Mormonerne:
"
Allerød Denmark
Lyngevej 241-243
Allerød, Denmark
Phone: 45-4817-6640
Hours: Tues and Wed 1700-2100

Copenhagen Denmark
Manglegårds Allé 83
Søborg, Denmark
Phone: 45-3834-1021
Hours: Tue & Thurs 15:00-20:00; Sat 10:00-15:00
Attention: The phone number has changed to 45 39670759

Esbjerg Denmark
Spangsbjerg Möllevej 34
Esbjerg, Ribe, Denmark
Phone: 45-75457725
Hours: Tues 1900-2100; Sat by appointment

Fredericia Denmark
Kaltoftevej 27
Fredericia, Vejle, Denmark
Phone: 45-75910838
Hours: Tuesday 2-9; Thursday 4-9; Saturday by appointment

Frederikshavn Denmark
Nils Juelsvej 51
Frederikshavn, Nordjylland, Denmark
Phone: 45-9842-7733
Hours: Tues, Wed, and Thurs 15:30-2100

Odense Denmark
Lahnsgade 58
Odense, Fyn, Denmark
Phone: 45-
Hours: Wed 18.30-2000; Thur 1100-1500
Attention: Phone number is 45-65918007 or 45-66113686

Slagelse Denmark
Skovvejen 50
Slagelse, Vestsjaelland, Denmark
Phone: 45-53526837
Hours: Tues 0800-1300; Wed 0800-1300 and 1800-2100

Sønderborg Denmark
Lollandsgade 1B
Sønderborg, Denmark
Phone: 45-7443-4269
Hours: Sat 1000-1400; other days by appointment

Ålborg Denmark
Riishöjsvej 20
Ålborg, Nordjylland, Denmark
Phone: 45-9811-1348
Hours: Tues 1000-12:30, 1800-2100, Wed 1600-2000; Thurs 1300-2100; Sat by appointment

Århus Denmark
Langenäs Alle 31
Århus, Aarhus, Denmark
Phone: 45-8611-8918
"
Det må vist være tilstrækkeligt.

Det var sikkert den samme oversigt Lis hentyde til ovenfor.
Også tak til Lis og andre der har hjulpet...

Jeg lader svarene stå lidt, Svend

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-07-06 14:03

Her er et "ukristeligt langt" link, og det er ikke sikkert det virker, men prøv alligevel. Det skal altsammen indkopieres i "Adresse" og uden mellemrum:

http://www.ldscatalog.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10151&storeId=10151&categoryId=13705&langId=-1&parent_category_rn=13701&bcname=Pedigree%20Resource%20Files&top=&resetCat=N&initBC=Y&level=2&replBC=subcatlist13701&retURL=

mvh
Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-07-06 14:06

Jeg kan se at prisen kan blive så lav som knap 300 kroner (46,50$) for 25 stk, så måske vi skulle se om vi havde en fælles interesse i nogen af dem.

Eller ca. 4$ stykket når man køber 5 styk af gangen. Sikkert plus porto, og hvis de bestilles i USA, så tillægges der garanteret moms af det danske told og skattevæsen med 25%.

mvh
Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-07-06 14:14

Lidt mere surfing afslører at der er mindst 125 CD's - 5 "pakker" med hver 25 stk. D.v.s. samlet pris ved billigste indkøb 95 dollar. Det er ca. 570 kroner plus mulig porto og moms. Ca. 775 kroner ved køb i Danmark for 125 CD's lig 6,20 kroner pr. stk alt incl.

Det er iøvrigt Pedigree Resource File's - d.v.s. der er i nogle tilfælde ret stor "sammenhæng" mellem personerne. Når du søger på FamilySearch så vil af og til finde sådanne peddigree files, og der vil du se at der er flere oplysninger på CD'erne end de viser på internettet. Endvidere vil du kunne se på hvilket CD-nummer du finder oplysningerne.

Som eksempel, se:

Troels Winther

Du vil se at han findes på Disc #91 (nummer 91)
Men her finder du ingen efterkommere - dem må du selv finde, og jeg ved ikke om muligheden for at finde efterkommere er en del af CD'erne. Så det er vel egentligt det man kalder et godt spørgsmål.

Hvem af os skal vove pelsen først ?

mvh
Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-07-06 14:21

Jeg har sammenblandet 2 pakkestørrelser. Det må være varmen. Orisen for alle 125 stk bliver 232,50 $ eller ca. 1400 kroner plus porto og mulig moms.

Henset til den aktuelle økonomiske situation og behovet for is og andre kølemidler, så tror jeg jeg aflyser "kurven" og ser på spørgsmålet igen senere.

mvh

Ejvind

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-06 15:11

Dette ligner den jeg har:
"
Denmark for the years 1630-1905
Births and Christenings 1,067,316
Marriages 296,440
Finland 1656-1890
Births and Christenings 89,555
Marriages 89,879
Norway 1650-1903
Births and Christenings 953,627
Marriages 231,412
Sweden 1610-1888
Births and Christenings 1,445,338
Marriages 354,305
"
Til $ 16.50 eller kun ca. 100 kr kan det være rigtigt ?

fundet her Svend

http://www.ldscatalog.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10151&storeId=10151&productId=42347&langId=-1&sTerm=CD&sNVPs=%26beginIndex%3D0%26pageSize%3D200%26searchTerm%3DCD%26searchType%3DANY%26sType%3DSimple%26pageId%3D2%26bcname%3DPage+2

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-07-06 16:07

Den havde jeg ikke set, men den lyder da interessant. Skal vi spare på portoen og bestille 2, eller skal jeg bare bestille den hjem og kikke lidt på den først (eller omvendt), og så kan vi dele omkostningen.

mvh
Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-07-06 16:10

Jeg ser at man skal registreres først. Det er nok for at have navn og adresse hvortil CD'en kan sendes. Jeg tænker den kan betales med VISA, så jeg kan da godt bestille den. Jeg tænker samlet pris med tax, moms, porto etc. bliver ca. 200 kroner.
mvh
Ejvind

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-06 16:26

Jeg gentager Eivind, jeg har den allerede...

Men du kan jo prøve, om der er andre der vil være med i et fælles indkøb.
Kræver nok lidt mere omtale end det vil få her i dette sonderende spørgsmål.
Svend

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 05-07-06 20:14

Undskyld, jeg havde set, men alligevel glemt det. Det må være varmen.

Varme er en god ting, men nu ser jeg gerne vi strækker det over en lidt længere periode.

Nå, men foreløbigt gror majsene ret godt. Man kan næsten se forskellen fra den ene dag til den næste.

Tak for denne gang. /Ejvind

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-07-06 20:21

Tak for svaret Varla.