/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Knopper på foden?
Fra : Pimp
Vist : 2497 gange
100 point
Dato : 03-07-06 14:34

Hej Kandu

Jeg har fået sådan nogen knopper på min fod, og mig bekendt, er det vidst det der hedder fodvorte? Hvordan skal dette behandles?

Pimp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-06 15:43

http://www.roedovre-apotek.dk/fodvorter.htm hvis det ER fodvorter - det kan også være du har fået noget andet

gør dig selv en tjeneste og gå til lægen - det vil i det lange løb gavne dig hurtigst og sikrest

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 100 point
Dato : 03-07-06 18:17

Hvis dine knopper klør, er det ikke fodvorter, desuden skal man være meget uheldig for at få flere vorter, sådan lige pludselig, det kan selvfølgelig forekomme men fodvorter starter som regel med en enkelt.

Af sted til læge med dig

Det kan være så meget - svamp, alergi og såmænd blot varme - kun din læge kan afgøre det og lægen har jo osse midlerne til at gøre noget ved det

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Pimp

Dato : 03-07-06 19:17

Knopperne klør ikke, de er bare dumme at se på :P ... Men tja, det kunne vel være at man skulle søg læge... Jeg er ikke den helt store læge-elsker og prøver mest muligt altid at undgå dem...

I det link Miritdk skriver, står der noget om et ætsende middel... Kan det fåes ved et almindeligt apotek?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-06 20:39

du skal ikke gøre det selv - og det er overstået på nul komma fem ved læge - eller fodlæge - fodlægen kan du vist komme til uden henvisning .. lad være med at være dum - du kan komme rimelig galt afsted uden kendskab til hvad du gør og vi her på kandu er ikke læger !!

skup så til den læge !!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-07-06 20:51

Det er da meget vigtigt at gå til læge for at få konstateret hvad det lige nøjagtigt er. At du ikke er meget for læger er da vel en misforstået angst da de jo er til for at hjælpe og ikke for at gøre ondt. Der er vist ikke mange at den sidste type.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-07-06 21:48

Du skal huske på at lægen ikke bestiller andet end at kigge på vores dårligdomme

De knopper du har, er sikkert bare noget ganske harmløst som kan kureres med en salve af en eller anden art

Du skal ikke være bange for at gå til læge, hvis de var sådan nogle der ikke kunne lide mennesker, så havde de fundet sig et helt andet job (her tillader jeg mig at undtage tandlæger ).

Afsted ned dig

Kommentar
Fra : Pimp

Dato : 03-07-06 23:54

Frygten for læger, skyldes vel at jeg har en sygdom, hvilket betyder at jeg ret ofte skal på sygehuset, hvor de kan se hvordan det går med mig... Heldigvis er den under kontrol nu, så det er perfekt...

Jeg må se om jeg kan tage mig sammen til at kontakte min læge imorgen ;)

Jeg takker for alle de gode svar ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-07-06 01:26

fornuftigt - på trods af alt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-06 23:22

Hvis der er fem af dem og de sidder forrest på foden er det tæerne.
Det skal du ikke tage dig af ; de er så naturlige, og der er mange, som har dem, uden at de tænker på dem i dagligdagen..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-07-06 23:56

transor din nød !! ------------------ ellers godt regnet ud af en der har
Citat
eningeniørbaggrund
<-- kig i din profil

men herligt med et grin - tak for det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-06 12:48

KOM DU TIL LÆGE SÅ PIMP ????

Godkendelse af svar
Fra : Pimp

Dato : 06-07-06 13:01

Tak for alle de gode svar