/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
rullevægt til en hot
Fra : henham
Vist : 700 gange
50 point
Dato : 03-07-06 06:59

er der en der ved hvad rullerne skal veje på en hot 30 hvor man har fjernet ring og blindrør

Kommentar
Fra : migBECOOL

Dato : 03-07-06 11:02

det må du selv bestemme kommer an på hvordan dit optræk og topfart skal være ...

Tunge ruller = sløvt optræk men hurtig på topfarten

Lette ruller = hurtigt optræk og langsommere topfart

Ville selv vælge 5 g - 6 g :P

hilsen Migbecool

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 05-07-06 18:42

Sikke noget vås migBECOOL....!

Det er den typiske misforståelse som du kom med der!

Mit bud er 5 grams ruller, men husk at skifte dysen.
Fordi du nu har ændret på udstødningen, så skal dysen skiftes til en større så den får mere benzin.

Rullerne virker sådan at når du har de helt rigtige ruller i, så har du det bedste optræk og den største topfart.

Skulle du komme ud for at nogle ruller giver bedre optræk men mindre topfart, så skal du skifte til nogle ruller som er midt mellem de første og de sidste.

Det bedste er at rulle din scooter ind med en omdrejningstæller og mærke hvornår den trækker mest efter 20 kmt.
Og de omdrejninger skal du så gå efter at opnå når du skifter ruller.

Kommentar
Fra : migBECOOL

Dato : 05-07-06 23:38

bla bla bla. tro mig jeg har rodet med scooter i næsten alt for lang tid nu, og hvis du sætter tunge ruller i for du et sløvt optræk og hvis du sætter lette i for du et ''hurtigt'' optræk !!!

Kommentar
Fra : henham

Dato : 06-07-06 06:47

tak NoShyGuy den dyse hvad er det for en og kan man få den ved thansen og hvor stor skal den være

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 06-07-06 16:23

Jeg kender ikke helt PGOs karburator, men dysen skal være ca 75 - 85.

Det er med stor sikkerhed en Keihin karburator som sidder på den, og dysen burde du kunne købe hos de fleste knallertforhandlere eller Suzuki forhandlere, da det er Suzuki som importere PGO.

Ved ikke om Thansen har dyser til Keihin Karburator.

Hvor meget vejer de ruller som du har i dit variomatik nu?
Hvis du ikke ved det, så tag dem ud og vej dem.

migBECOOL:

Kan godt være at du har rodet med scootere i lang tid, men det betyder ikke at du har forstået præcist hvordan et variomatiksystem virker.

Du kan også sætte alt for lette ruller i og have lige så dårligt optræk som med alt for tunge ruller.

Det gælder 100% om at rulle sit variomatik ind til de omdrejninger hvor motoren yder flest HK.
Kan du ramme det punkt, så har du det bedste optræk og højest topfart.
Hvis du mister optræk fordi du sætter lettere ruller i, så vejer rullerne for lidt.
På meget tunede scootere betyder 0,2 gram for meget eller for lidt, ½-1 HK i optrækket.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-08-06 16:32

Husk at luk spørgsmålet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : henham

Dato : 08-08-06 06:35

Tak for svaret NoShyGuy.