/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Studietur til New York
Fra : Birgitte32
Vist : 402 gange
500 point
Dato : 02-07-06 23:49

Jeg er så heldig, at skulle på studietur til New York i 10 dage til September. Vi skal have sammensat et program over, hvilke ting vi gerne vil se. Vi er alle pædagogstuderende, der har musik som linjefag, og det er med musik vi skal afsted.
Er der nogen, der har nogle gode ideer og/eller erfaringer med, hvilke ting, der vil være gode at se? Selvfølgelig er der alle de sædvanlige turist attraktioner, men vores tur skal være meget musikals rettet - bla. har vi fået pålagt at skulle besøge mindst 2 institutioner, og evt at lave noget musik sammen med nogle "brugere" derovre på den ene eller anden måde.

Alle forslag er meget velkomne :D

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-07-06 00:14

Det lyder interesant Undrer mig lidt i ikke har fået nogle steder at vide på forhånd? Mange små jazz barer på manhattan! Hvad musik eftrsøger I?

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 03-07-06 00:39

Vi har selv skulle finde frem til destinationen uden "hjælp fra vores lærere" .. Derfor står vi også på egen hånd mht. hvad vi vil se. Eneste "klausul" er, at vi skal besøge mindst 2 institutioner af den ene eller anden slags. Men det kan lige så vel være Julliard el.lign.
Og ja Den kommer da til at stå på jazz barer hver eneste aften, og jeg VIL ind og se Rent på Broadway Der er så forfærdeligt meget at vælge imellem, hvilket også er hvorfor jeg gerne vil høre, om nogen har nogle erfaringer med noget bestemt. Louis Armstrong museet står også på listen og selvfølgelig en gospel gudstjeneste, hvis vi kan finde en mindre kirke et eller andet sted, som ikke lige nødvendigvis er hvor alle de andre turister kommer. Det er den slags små tricks jeg efterlyser

Kommentar
Fra : MonkeyMan

Dato : 03-07-06 09:48

tag op og nyd udsigten fra twin towers...

altid en sikker vinder...

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 03-07-06 11:22

Nu er jeg så i den situation, at jeg har boet i USA i et par år - i Atlanta, og jeg havde 2 rigtig gode venner, som aldrig nåede at komme ud af syd tårnet, da det styrtede sammen - så over hovedet ikke sjovt på nogen måde MonkeyMan ..

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-07-06 10:47

Der er koncert med TV2 i New York den 28. september http://www.dankirkeny.org/events/koncerter/tv2-kommer-til-byen.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-06 11:01

monkeyman ........ ?????????????

Citat
tag op og nyd udsigten fra twin towers...

altid en sikker vinder...

Annuller spørgsmålet
Fra : Birgitte32

Dato : 03-08-06 13:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål