/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Dødfødte tvillinger født 1938 - 1951
Fra : charlott
Vist : 1014 gange
55 point
Dato : 14-08-01 22:49

Hej.

Kan nogen hjælpe mig?

Jeg ved at min bedstemor har fået et hold tvillinger imellem 1938 - 1951 som skulle være dødfødte, men jeg kan ikke finde dem i dødregisteret. Hverken for Sønderborg hvor de skulle være født på sygehuset ( statshospitalet) eller i dødsregisteret over Tandslet sogn hvilket min bedstemor var bosiddende i.

Jeg ved at hun fik:en dødfødt pige i 1938
en dreng i 1942
min mor i 1951
en dreng i 1956
en dreng i 1962
der imellem skal der være født det hold tvillinger jeg mangler, min mor mener at det skal være 2 drenge, hun ved de er født inden hun blev født så det vil sige inden september 1951

Om min bedstemor kan jeg fortælle: hun er født 15.okt 1919 i Lebøl hendes forældre var:
Peter Jørgensen Mikkelsen
&
Anne Margrethe Jensen

Hun blev døbt Christine Mikkelsen i Tandslet sogn (født i Lebøl)
gift 1. gang d.3 maj 1942 med Johann Martin Lorenzen født på Skodsbøl mark
gift 2. gang d.16 juni 1951 med Matthias Christensen født i Adsbøl 3.juni 1923 (gift i Asserballe sogn).

Jeg håber nogen kan hjælpe mig videre, eller har nogle oplysninger der evt. kan hjælpe mig videre.

Hilsen Charlotte

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-08-01 06:49

Synes du ikke du enten skulle spørge din bedstemor eller også være så venlig
at respektere levende menneskers ret til et privatliv.
Venlig hilsen
Karen
"charlott" <charlott.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:o6ge7.478$Le.40228@news010.worldonline.dk...
>
> Hej.
>
> Kan nogen hjælpe mig?
>
> Jeg ved at min bedstemor har fået et hold tvillinger imellem 1938 - 1951
> som skulle være dødfødte, men jeg kan ikke finde dem i dødregisteret.
> Hverken for Sønderborg hvor de skulle være født på sygehuset (
> statshospitalet) eller i dødsregisteret over Tandslet sogn hvilket min
> bedstemor var bosiddende i.
>
> Jeg ved at hun fik:en dødfødt pige i 1938
> en dreng i 1942
> min mor i 1951
> en dreng i 1956
> en dreng i 1962
> der imellem skal der være født det hold tvillinger jeg mangler, min mor
> mener at det skal være 2 drenge, hun ved de er født inden hun blev født
> så det vil sige inden september 1951
>
> Om min bedstemor kan jeg fortælle: hun er født 15.okt 1919 i Lebøl
> hendes forældre var:
> Peter Jørgensen Mikkelsen
> &
> Anne Margrethe Jensen
>
> Hun blev døbt Christine Mikkelsen i Tandslet sogn (født i Lebøl)
> gift 1. gang d.3 maj 1942 med Johann Martin Lorenzen født på Skodsbøl
> mark
> gift 2. gang d.16 juni 1951 med Matthias Christensen født i Adsbøl
> 3.juni 1923 (gift i Asserballe sogn).
>
> Jeg håber nogen kan hjælpe mig videre, eller har nogle oplysninger der
> evt. kan hjælpe mig videre.
>
> Hilsen Charlotte
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-08-01 14:08

"K.B.Reib" <cfs2280@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9ld2je$o0g$1@news.cybercity.dk...
> Synes du ikke du enten skulle spørge din bedstemor eller også være så
venlig
> at respektere levende menneskers ret til et privatliv.
> Venlig hilsen
> Karen

Efter dette sure opstød kan det være vanskeligt
at forstå/forklare, at slægtsforskning ikke nødvendigvis
handler om nysgerrighed.

Med venlig hilsen
Bodil.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 55 point
Dato : 15-08-01 20:04

Hej Charlotte!

Der kan være 2 steder man kan finde døde i Sønderjylland. I kirkebøgerne
eller personregistrene, måske også i kirkegårdskontorernes protokoller.
Jeg har fået at vide, at der på Sønderborg kirkegård findes et område hvor
spædbørn blev begravet. Jeg antager at det er ved Sct. Marie Kirken. Min
storesøster døde umiddelbart efter fødslen og blev begravet der i
august/september 1943.
Hilsen
Bodil

charlott <charlott.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:o6ge7.478$Le.40228@news010.worldonline.dk...
>
> Hej.
>
> Kan nogen hjælpe mig?
>
> Jeg ved at min bedstemor har fået et hold tvillinger imellem 1938 - 1951
> som skulle være dødfødte, men jeg kan ikke finde dem i dødregisteret.
> Hverken for Sønderborg hvor de skulle være født på sygehuset (
> statshospitalet) eller i dødsregisteret over Tandslet sogn hvilket min
> bedstemor var bosiddende i.
>
> Jeg ved at hun fik:en dødfødt pige i 1938
> en dreng i 1942
> min mor i 1951
> en dreng i 1956
> en dreng i 1962
> der imellem skal der være født det hold tvillinger jeg mangler, min mor
> mener at det skal være 2 drenge, hun ved de er født inden hun blev født
> så det vil sige inden september 1951
>
> Om min bedstemor kan jeg fortælle: hun er født 15.okt 1919 i Lebøl
> hendes forældre var:
> Peter Jørgensen Mikkelsen
> &
> Anne Margrethe Jensen
>
> Hun blev døbt Christine Mikkelsen i Tandslet sogn (født i Lebøl)
> gift 1. gang d.3 maj 1942 med Johann Martin Lorenzen født på Skodsbøl
> mark
> gift 2. gang d.16 juni 1951 med Matthias Christensen født i Adsbøl
> 3.juni 1923 (gift i Asserballe sogn).
>
> Jeg håber nogen kan hjælpe mig videre, eller har nogle oplysninger der
> evt. kan hjælpe mig videre.
>
> Hilsen Charlotte
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : charlott

Dato : 16-08-01 11:34

Tak for svaret A Bodil Madsen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-01 13:07

"K.B.Reib" <cfs2280@vip.cybercity.dk> skrev:
> Synes du ikke du enten skulle spørge din
> bedstemor eller også være så venlig
> at respektere levende menneskers ret til
> et privatliv.
> Venlig hilsen
> Karen
Hm... forekommer som en kritik der ikke er rigtig gennemtænkt.
Bedstemor er jo fra 1919 og må derfor være over 80 år gammel og
lever måske slet ikke mere eller kan være så alderdomssvækket at
hun ikke kan svare.
I tilgift er end ikke bedstemoderen opgivet med andet end hendes
fødselsdato - ingen navne på nulevende er nævnt.
Derudover kan enhver der har lyst sætte sig ind i de givne
oplysninger blot ved at bede om at se kontrabogen på arkivet, der
jo er frit og offentlig tilgængelig efter 50 år.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk www.image.dk/~jep