/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Interrail med telt og sovepose
Fra : Seeman
Vist : 1977 gange
50 point
Dato : 02-07-06 15:25

Er der nogle interrailere der synes det vil være en god ide at medbringe telt og sove pose mv? Er nybegynder indenfor interrail, så er meget i tvivl. Der bliver en masse at slæbe på, men på den anden side er det en billigere og mere fri måde at overnatte på...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-07-06 15:36

Hvis du midt om sommeren vil tage til sydeutopa, kan du klare dig med en lagenpose, og et tæppe. Også hvis du vil overenatte i det fri.

Telt måske- men sovepose har du ikke brug for, med mindre du skal til Lapland.

Hvis dårligt vejr, kan du jo tage en nattur med toget.
Eller er hostel det fine mødested for unge, og de findes til samme pris som en teltplads.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-07-06 15:47

Det er særdeles rart med et telt når man er på interrail. Også fordi du på campingpladser kan tillade dig at efterlade din bagage i teltet, hvis du skal se noget i omegnen. Et lille letvægtstelt vejer ikke meget helst med fast bund, så holder du en del af diverse kravl ude. Jeg medbragte også et sæt kogegrej med spritabletter fra overskudslageret, fylder ikke meget og man kan få en kop the, kaffe eller pulversuppe.
Til gengæld kan du skære ned på mængden af tøj, medbring en tøjsnor istedet.
En god ide er at planlægge turen således, at man kan sove i toget om natten. Husk dog ikke kun at rejse, men også blive de forskellige steder et stykke tid. Husk en kniv mm.

Rigtig god tur, det er super at tage på interail.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 02-07-06 18:05

Hej Seeman!
Jeg vil anbefale dig, at kombiner interrail med cykelferie. Hvis du tager til Polen vil jeg advare dig mod, at cykle i storbyerne fordi trafikken er så tæt, at det er temmelig ubehagelig for cyklister. Hvis du vil se Gdansk i Polen vil jeg foreslog dig Camping(59) http://www.eurocampings.dk/da/ ved Gdansk, hvor du kan tage toget ind til Gdansk. Her er et nyttigt link http://www.railfaneurope.net/frameset.html til planlæggelse af togture rundt i de europæiske lande. I Polen kan du nogle steder købe kort over det lokale område.
God tur!
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 02-07-06 18:12

Hej Seeman!
Når du er kommet ind på dette link http://www.railfaneurope.net/frameset.html som jeg nævnte i mit sidste indlæg om togrejser, skal du klikke på menuen "Link" for, at komme til siden med køreplaner m.m.
Mvh. Jesper