/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
N70 programkonflikt
Fra : Frederiksen
Vist : 554 gange
500 point
Dato : 02-07-06 13:27

Har installeret Symantec antivirus på min Nokia N70 hvilket har resulteret i at telefonen fryser totalt, jeg vil tro at programmet er kommet i konflikt med et andent virusprogram,F-secure, som jeg troede jeg havde fået afinstalleret men som desværre stadig er der.Jeg kan nå at se at Symantec live update starter,men kan ikke nå at afslutte det før F-secure starter og så er det telefonen fryser.Jeg kan ikke komme ind via pc-nokiasuite hvor telefonen ellers vises som tilsluttet men det er den ikke såsnart den fryser.Mit spørgsmål er om der er en måde jeg kan starte min N70 op på uden at den automatisk kører de to virusprogrammer, en slags "fejlsikret tilstand" så jeg kan komme ind og få slettet et at programmerne??

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 500 point
Dato : 02-07-06 20:19

Prøv at starte din telefon op uden hukommelseskort.

Hvis du har installeret programmer på kortet og der er opstået fejl, kan det være derfor din tlf. fryser. Hvis det er kortet, der forårsager det, så sæt det i en kortlæser og formatter det.

Ellers kan du prøve følgende, som jeg ikke har afprøvet, men som skulle resette telefonen;
Hold følgende tre taster nede mens du tænder telefonen:
Den grønne tast, 3-tasten og stjerne-tasten.
De skal holdes nede mens du tænder og du må ikke slippe dem før telefonen er tændt.

Fortæl gerne om det skulle fungere, da jeg som sagt ikke har prøvet det.

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 02-07-06 20:28

Det lykkedes mig at komme ind og lukke det ene program ned før det andent startede op og har så fjernet Symantec og telefonen funker igen, ellers tak for tipset som jeg vil gøre brug af hvis det bliver aktuelt

Godkendelse af svar
Fra : Frederiksen

Dato : 02-07-06 20:29

Tak for svaret CarstenGP.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 02-07-06 20:48

Bare husk at du sikkert mister de data, der ligger i hukommelsen, hvis du gør brug af tricket...