/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
reflektioner over bedømmelser
Fra : pastel
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 01-07-06 23:30

under kategorien Tips var der følgende indlæg d.d.
Test din PC ON-LINE + lidt mer

Jeg må indrømme at jeg blev lidt rystet over den useriøse måde man gav bedømmelser.

Umiddelbart, vil jeg tro at det havde været bedre om spørger havde skrevet indlægget som spm. da der kun er 5 mulige svar under tips. men........

Spørger havde som jeg læste det et reelt problem (trojaner), og der hersker vel ikke nogen tvivl om at Norton ikke er den bedste AV, og da slet ikke allene uden andre hjælpe programmer. (det gælder iøvrigt for dem alle)

Nu har jeg kun været her ret kort, men jeg håber virkelig at man normalt tænker over hvilke bedømmelser man giver, da hr. og fru Hansen mange gange tager svarende for gode vare.
Man har et ansvar, og i sidste ende sidder vi selv med , da vore computere altid i fare.

med venlig hilsen

PS: til frankps, gå en tur ind på http://www.spywarefri.dk/ og bed dem hjælpe dig med aflusning af dit utøj, der vil du ligeledes kunne læse om div. hjælpe programmer. (gratis)

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 60 point
Dato : 01-07-06 23:49

Jeg vil normalt hilse tips om sikkerhed velkommen, men TDC misinformerer bare om det program fra Norman. Det er IKKE en onlinescanner. Slet ikke. Det er et renseværktøj, som skal hentes ned på maskinen, og er kun i stand til at finde et meget begrænset antal virus/malware http://www.norman.com/Virus/Virus_removal_tools/en

For at være helt nøjagtig, 30 stk.

At det så finder to trojanere som Norton har misset, overrasker heller ikke mig, så jeg er da enig i, at frankps burde få lavet et grudigt tjek af maskinen.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 02-07-06 01:30

Stl - Det link du henviser til - er til rengøring af en inficeret maskine,
og slet ikke andet. På hjemmesiden står der:
Program to clean infected computer from certain malware

Jeg kan ikke vurdere om TDC misinformerer!
(jeg ved ikke hvad de skriver)

Men Norman (som TDC samarbejder kraftigt med)
har noget af den fineste beskyttelse på markedet,
og det er dældende i alle de (vistnok) 30 lande de efrerhånden har kontorer i.

Som TDC kunde kan man blive tilkoblet for kr 10 pr md.
andre må betale kr 500 årligt.

Efter min vurdering er der intet på markedet
som beskýtter og fungerer så godt som Norman.
Og jeg er på ingen måde tilknyttet Norman, andet end som kunde.

For alle vi, der ikke er nørder, yder de den bedste beskyttelse.
Det er vist ingen uenig i - som i indlæg for et par dage siden.

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-07-06 01:49

Semmer

NGenFix som jeg linker til, er det samme som TDC henviser til.

Nu ved jeg ikke hvorfor du mener Norman er så godt, men jeg mener det ikke, og det gør seriøse tests heller ikke http://www.av-comparatives.org/ Se online results.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-06 07:14

Semmer nu igen med dig og norman - det bliver ikke bedre af at mærsk bruger det
http://www.kandu.dk/Spg89957.aspx - du er selv ude om den bemærkning

BTW hvis nogen lige kigger sig godt for så tror jeg nok at stl_s ved hvad han snakker om

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-06 07:22

ps.. - norman eller norton osv - ingen af dem kan stå helt alene uden hjælp under alle omstændigheder Scanning online ofte er stort set et must !!

Kommentar
Fra : pastel

Dato : 02-07-06 11:53

Tak for jeres kommentarer på mit indlæg:

Desværre bekræfter de fleste af disse mit indlæg.
Som jeg læser kommentarerne er der 1 ½ der forholder sig til mit indlæg, resten har deres egen dagsorden. (hvor seriøst er det?)

Jeg vil her bruge ”semmer´s kommentar” for at sætte fokus på det ”seriøse”.

Stl - Det link du henviser til - er til rengøring af en inficeret maskine,
og slet ikke andet. På hjemmesiden står der:
Program to clean infected computer from certain malware

http://www.norman.com/Virus/Virus_removal_tools/en

[I]NGenFix [/I]is a Norman program utility that may be used to detect and remove specific malicious software (malware).

Jeg kan ikke vurdere om TDC misinformerer!
(jeg ved ikke hvad de skriver)

Næ, men det havde nok været godt, om du havde!.

http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=1095&csref=_m_tdco_nyhedssik_uge19_virusscan
”Har du mistanke om, at din pc er inficeret med virus? Med [I]NGenFix [/I]kan du [I]scanne[/I] pc'en og tjekke, om der ligger ondskabsfuldt software på den.”

Men Norman (som TDC samarbejder kraftigt med)
har noget af den fineste beskyttelse på markedet,

Tja?

og det er dældende i alle de (vistnok) 30 lande de efrerhånden har kontorer i.

Størrelse alene, borger ikke for kvalitet, fortæller dog, at de er gode til at markedsføre.

Som TDC kunde kan man blive tilkoblet for kr 10 pr md.
andre må betale kr 500 årligt.

Efter min vurdering er der intet på markedet
som beskýtter og fungerer så godt som Norman.

Ud fra hvilke grundlag og kriterier har du denne vurdering?? Det er væsentligt for mig og andre at vide, for at kunne bedømme om jeg/de kan bruge den til noget.

Og jeg er på ingen måde tilknyttet Norman, andet end som kunde.

Næ, men man kunne måske få indtrykket af at TDC står dig nær.

For alle vi, der ikke er nørder,

Nørder: personer der sætter sig grundigt ind i en problemstilling inden de udtaler sig.

yder de den bedste beskyttelse.
Det er vist ingen uenig i - som i indlæg for et par dage siden.

Og dog !

Mvh – SEM

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 02-07-06 15:36

Pastel: [CITAT]Ud fra hvilke grundlag og kriterier har du denne vurdering?? Det er væsentligt for mig og andre at vide, for at kunne bedømme om jeg/de kan bruge den til noget.
[/CITAT]

Semmer: Mit grundlag er på ingen måde videnskabeligt, og jeg er absolut ikke nogen nørd (som har sat sig dybt og grundigt ind i forholdene), udelukkende som lægmand.

Startede op på nettet 1998. Er online i snit 10-12 timer dagligt 6-7 dage om ugen (laver hjemmesider - lige nu en 60.000 kr hjemmeside www.lundpetersenfarm.dk), derfor er det uhyre vigtigt, at jeg ikke får ødelagt mine data og titusinder af billeder (samt ca 40 hjemmesider). Alt bliver kopieret en gang ugentligt.

Begyndte i 1998 med Panda antivirus, har siden skiftevis været på de store internationale, men ingen har beskyttet mig perfekt - 2 gange endda med totalt nedbrud. Det er en forfærdelig situation. I samme periode havde havde vi altid opkobling andetsteds end TDC, som er urimeligt dyre med alting. Og naturligvis er det p.g.a. priserne at de kan lave så mange milliarder i overskud årligt. Har derfor altid kørt via mæglerfirmaet www.tele-land.dk (vort eget), hvor jeg f.eks. ringer til Japan for 50 øre pr minut. Nok om det - så jeg er absolut ikke forlovet med TDC - tværtom!

I 2003 marts kom alligevel et tilbud på ADSL som var det bedste i landet, når man ikke har adgang til kabel. Vi har stadig ikke samtaler hos TDC.

Nogle måneder senere kom tílbudet om Norman! Siden har vi ingen problemer haft - det er så stor en lettelse, at jeg næsten ikke kan finde ord for det.

Jeg siger ikke Norman er det bedste på jorden, jeg siger blot, at det er det bedste vi har oplevet (det samme siger mange andre). Vi har ikke anden form fior sikkerhed end Normans firewall + alle de andre tilknyttede dele.

Jeg hører MEGET gerne nærmere, hvis nogen har bedre forslag. Og jeg kan forstå, at der er en hel del der spændt venter på resultatet - om der dog ikke kommer noget rigtig godt ud af denne runde! Der er jo tusinder og atter tusinder der lever dagligt med risikoen.

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-06 15:37

information om sikkerhed - tjah - god ide at snuse til lidt af hvert - søge hjælp i et fora hvor man er sikker på at oplysningerne er korrekte - kandu har ingen håndhævede kriterier for hvad der kan skrives i tips eller om de er korrekte. Synd for en nybegynder - svært for os der farer rundt - og en griner eller rysten på hovedet af de der kan gennemskue det hele.

kandu.dk !!!

pastel forsøg du bare at lave om på tingene - jeg tror ikke du kommer langt med det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-07-06 19:03

Jeg har Norton! Nu har jeg lige prøvet det program der blir linket til uden andet resultal end det norman fandt fandt norton for langt tid siden! Ved ikke hvorfor Norton er så udskældt? I de nyeste virus test ligger den jo helt i top! Selv har jeg haft Norton i alle de år jeg har været på internettet! (1996) og jeg har faktisk aldrig haft nedbrud på PC'en med virus selv om jeg har været mange obscure steder nettet! Man skal dog lige tænke på at norton når man installerer beder om de skal styre alt, og det skal de jo have lov til, men i realiteten slår de jo så SP2's indbyggede firewall frem og så kan der komme backdoor ind på ens PC ( Snakker kun om Antivirus her) Alt i alt har jeg været ovenud tilfreds med Norton igennem alle de år de har eksistet og jeg synes det begynder at at nærme sig en antistemning mod Norton som det er mod Bill Gates! Som Nørd betragtet er jeg aldrig blevet skuffet over Norton, uanset hvad spywarefri eller andre i mine øjne seriøse nørder har sagt af negative ting over for deres produkt! De ville jo nok næppe ha været det største sikkerhedsfirma hvis det virkeligt passede?

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 02-07-06 20:00

Mange tak for dit indlæg Tedd

Det var sandelig dejligt at høre dine gode erfaringer med Norton - og få bekræftet min opfattelse af, at det bare kører! Jeg har dejligt beskyttet nu i over 3 år (det har ingen af de andre kunnet, derfor blev der skiftet), og du har tilmed været der i 10 år!

Jeg skal lige høre en ting Tedd - Jeg har sagt ja til det hele hos Norman, altså både Firewall og hvad man ellers kan få, og det forstår jeg at du også har.

Har du så yderligere sikkerhed andre steder også?

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-06 20:03

jamen halloooooooo det her var jo ikke lige et spørgsmål om hvilket antivirus program der er bedst - vel ??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-07-06 20:37

Og så blev vi lige kaldt til orden

Vi må hellere rette os efter miritdk, ellers vanker nok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-06 22:14

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-07-06 22:22

Ja jeg skal nok opføre mig ordentligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-06 22:23

HØH stl_s man skal holde hvad man lover

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-07-06 22:25

Nåh ja, det skal man også . Øv

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-07-06 23:09

Jeg har Norton Antivirus og windows indbyggede firewall! Udover det går jeg ind på spyrewarefri's hjemmeside og laver en online spywaretest! Og engang imellem går jeg ind på Trend's online housecall scanner som underligt nok ikke er linked til på spywarefri's hjemmeside og så er det det! Finder intet! Meen det kan være Panda online er bedre?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-07-06 23:11

DEt jeg så kan undre mig over at at spywarefri og folk derfra gang på gang siger Norton er noget lort når andre tests gang på gang smider Norton ind på top 5 når de tester antivirusprogrammer?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-06 23:11

vad bare videre tedd -

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-07-06 23:14

Øh? Hvad mener du med det Mirit?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-07-06 23:21

Så man burde måske spørge stl_s hvorfor der intet link er til housecall på spywarefri's side?

Kommentar
Fra : pastel

Dato : 02-07-06 23:34

Hej SEM
Du skal have tak, for dit indlæg.

Vedr. dit sidste afsnit, finder jeg at du bør åbne dit eget spørgsmål.

PS: det vil så måske så være rart for alle parter, at vide om man skal taler om Norton eller Norman, og om der tales om antivirus eller firewall. (bare et lille hip)

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : pastel

Dato : 02-07-06 23:43

Til Miritdk

Til første del, ja jeg kan

Til sidste del, nej bestemt nej

Jeg vil dog antagelig ikke kunne dy mig for at kommentere i ny og næ.

Jeg føler nu, jeg har fået mere en svar på mit spørgsmål og finder at det kan afsluttes, når og hvis drengene er færdige med at boltre sig

Men jeg har fået et problem, hvordan for jeg givet de udlovede 50 point? til den jeg finder....

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-07-06 23:45

Nu ved jeg heller ikke om du er i gang med en agenda pastil? Eller er du i gang med at finde det bedste sikkerhedsprogram? Det væsentlige er vel man er beskyttet? Om det er 90 % eller 80 er vel i den forbindelse lige meget? Sandheden er jo at vil man omgå er der intet at gøre da updates fra sikkerhedsfirmaerne altid er håbløs bagefter! Den bedste sikkerhed vil altid være den sunde fornuft!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-06 23:45

klik på anuller

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-06 23:46

stavepladder

Kommentar
Fra : pastel

Dato : 03-07-06 00:20

Citat
Nu ved jeg heller ikke om du er i gang med en agenda pastil? - Den bedste sikkerhed vil altid være den sunde fornuft!

Mit spm gik på seriøse besvarelser eller useriøse, og havde intet med sikkerhedsprogrammer at gøre, det kom først på banen med SEM indlæg.

Men tak jeg føler mig ganske godt beskyttet.
og jeg giver dig ret "Sund fornuft".

med venlig hilsen

PS jeg vil give Stl_s de 50 point, han var den eneste der seriøst besvarede mit spm. med at begrunde, hvorfor.

Godkendelse af svar
Fra : pastel

Dato : 03-07-06 00:22

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-06 00:23

så klik dog på annuller

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-07-06 00:23

Nåh! Synes da osse jeg var rimelig seriøs i

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-06 00:29

du er i hvertfald et alvorligt tilfælde tedd

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-07-06 00:38

Takker for pointene, selv om jeg mener at enhver anden lige så godt kunne have fået dem.

Hmm, spørgsmålet gik jo på seriøsiteten af bedømmelserne til tips. I det pågældende tilfælde tror jeg de fleste mente de fik et godt tip, om en god onlinescanner, og havde nok svært ved at gennemskue hvad det egentligt var der blev bedømt.

Iøvrigt så tror jeg, at vi Kanduer godt kan lide Kandu som det er, på godt og ondt. Seriøsitet er der, men der er altså også HYGGE, og jeg tror faktisk vi trives ret godt med den måde tingene er på.

Ellers var det jo nok steder som dette -> http://www.experts-exchange.com/ som vi var på.

http://www.experts-exchange.com/