/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Alkohol + Antibiotika = ??
Fra : Zwekja
Vist : 1129 gange
100 point
Dato : 01-07-06 15:37

"Kunne ikke finde en katogori ang. medikamenter"

Hej. jeg har af min læge fået en engangs dosis antibiotika 2piller af 500MG,
Må jeg godt drikke akohol mens jeg har dette produkt i kroppen? ..
kan ikke finde noget om det på nettet, og der står ikke noget om det i pakningen, men ville lige være sikker. håber på at nogle her ved det.

på forhånd tak.
Zwekja!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 15:40

lægevagten besvarer gerne dit spørgsmål

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 110 point
Dato : 01-07-06 15:44

Der er ikke - mig bekendt - problemer i at blande antibiotika med alkohol.

Men det bør fremgå af den ilagte "varedeklaration" i pakningen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 15:45

det var ikke for at være uforskammet jeg skrev som jeg gjorde - men lægen kan udfra dit sygdomsforløb og præparatet sige om du kan nyde et par genstande med måde

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 01-07-06 15:46

ja nemlig, der står ikke noget om det i "vare dekeklarationen"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 15:47

brokke44 - det kan variere fra menneske til menneske og fra sygdom til sygdom - og hvilken form for antibiotika det er

BROKKE - er da lige et herligt id

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 15:48

hvor svært er det lige at kontakte lægevagten " for tante agathe har jo 80 års fødselsdag idag"

Godkendelse af svar
Fra : Zwekja

Dato : 01-07-06 15:49

Tak for svaret brokke44.

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 01-07-06 15:52

Denne side kan give dig oplysning om mange ting.
http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/1836
Men bland aldrig alkohol og antibiotika sammen, da alkolhol kan
med visse antibiotika forstærke bieffektern og i andre tilfælde
ophæve virkningenaf det problem du har fået antibiotika imod.

Seipe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 15:54

jaja jeg ville også helst have et svar jeg ønskede - men læs lige lidt her for eks:
http://www.helsenytt.no/artikler/legemidler_alkohol.htm

godt nok på norsk - men til at fatte

og så kan jeg fortælle dig at du kan oplevet at du præcis bliver forgiftet hvis uheldet skulle være ude - det er næsten ikke til at forudsige

pas godt på og lad være med at drikke dig fra sans og samling - og lad andre vide at du tager antibiotika så de kan gribe ind hvis der skulle ske noget.

Jeg vil alligevel råde dig til at ringe til lægevagten - de bider sq da ikke hovedet af dig - men svarer udfra det præparat du har fået og din almene sundhedstilstand

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 15:55

nemlig seipe - og det der er værre !!!

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 01-07-06 16:04

miritdk, vi er vist helt enige på det punkt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 16:08

Seipe ohh ja - har set for meget lige af den slags til overhovedet ville anbefale det... sidst en ung mand der endte med bylder i ansigtet og diverse andre steder - det tog rigtig lang tid at få bugt med - og har vist sig at kunne komme igen - slet ikke rart.

Har også kendskab til en der blot ved forsigtig indtagning af alkohol pludselig mistede både bevidshed om hvad der foregik og tilsidst ikke kunne røre sig - må have været rigtig væmmeligt - en tur på skadestuen endte med et par dage på hospitalet i stedet for hyggeligt samvær

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-07-06 16:24

Nu det jo en norsk side du kommer med mirit! Alle ved hvordan nordmænds officielle holdning er til alkohol!

Spurgte engang min tandlæge om jeg måtte drikke alkohol da jeg blev behandlet for en tandbyld med antibiotika, og hans svar var ja! Alkohol er jo ikke en betændelse så penicilinen ska nok virke alligevel! Men selvføligt alt med måde da det vist er leveren der står for forsvaret mod bakterier og den skal nok ikke overbelastes med alkohol så!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-06 16:41

Citat
Alkohol er jo ikke en betændelse så penicilinen ska nok virke alligevel

jajajajajajajajajaja

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 01-07-06 16:59

Vi havde ombord engang en der uden at vi andre opdagede
det skyllede sin penicillinkur ned med whiskey fra flasken
Der måtte en redningshelikobter ud og hente ham, han overlevede
men efter en sådan oplevlse har man en erfaring som man
aldrig glemmer.
Seipe

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-07-06 18:01

Citat
brokke44 - det kan variere fra menneske til menneske og fra sygdom til sygdom - og hvilken form for antibiotika det er

Jowda - men engangsdosen indikerer jo, at der ikke er tale om et langvarigt behandlingsforløb, hvorfor indtagelse af alkohol ikke skulle indvirke på behandlingen (eller sjæl og legeme

Jeg går ikke ud fra, at Zwekja er i Roskilde og drikke sig vissen i middelsvær grad.

Citat
BROKKE - er da lige et herligt id

Jeg prøver enda at leve op til det fra tid til anden - nogle vil nok sige for tit

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-06 20:38

Det er en skrøne, at man ikke kan tåle at blande alkohol og antibiotika.

Men det er alligevel en dårlig ide, fordi alkoholen neutraliserer virkestofferne i antibiotika.

Og så virker det jo lissom ikke

mvh dova

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-07-06 01:54

Ja jeg måtte lige købe mig adgang her til.
Jeg har aldrig hørt at Alkohol og antibiotika hører sammen,
der står da på en hver indlægsseddel at det ikke gør
Det eneste du gør, det er at ødelægge virkningen af dit antibiotika.

De svage baktusser som du har fået det i mod, de dør, resten er dem som
du hjælper med at overleve, ved at svække din kur med alkohol !
Dit valg af løsning tyder på at du ikke forstår virkningen af midlet.
Det er sørgeligt