/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
haveparasol
Fra : lilleli
Vist : 4847 gange
200 point
Dato : 01-07-06 15:25

Jeg har set en helt vildt smart parasol - der ikke står med en midterstang lige op og ned - men har et knæk ud til siden hvorpå der hænger en parasol - som kan slås ud ved hjælp af en drejehåndtag. Det er lidt svært at forklare - men er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i sådan en??
PFT

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-07-06 15:39

De findes i mange forskellige modeller bl.a. her:
http://www.euroscapes.dk/default.asp?side=LIBERTY

Mange byggemarkeder har dem i en eller form.

Har selv en, og du skal huske, at de almindelige parasol"fødder" ikke har vægt nok til at bære denne type parasoller. Vi har vores monteret med beslag på et skur.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 01-07-06 17:00

Jeg har set at Ilva har sådan en parasol, du taler om. Den er smart fordi man ikke behøver at have et hul midt i sit havebord til parasollen, men alligevel kan få skygge over hele bordet. Jeg mener jeg har set den til ca. 4000 kr.
Der ligger en Ilva i Lyngby udenfpr København, - jeg ved ikke lige om der findes andre forretninger end den.

Accepteret svar
Fra : yesboss

Modtaget 200 point
Dato : 17-07-06 07:46

Jeg har fundet dette link:

http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=150601&pno=89115&pointer=0

Håber det kan bruges- 649,95 er da billigere end 4000,-

yesboss

Godkendelse af svar
Fra : lilleli

Dato : 17-07-06 08:20

Tak for svaret yesboss. Har også selv imellemtiden funden den i Bilka - til 489.- og den står allerede på terassen - har dog lavet en anden fod til den - der sidder boltet fast til en af stolperne på terassen - og den er bare helt suveræn....