/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Lovlighed?
Fra : Hamletsgade
Vist : 564 gange
20 point
Dato : 01-07-06 00:50

Jeg har fundet en russisk hjemmeside, DELit Music Navigator, der tilbyder, man kan downloade to numre gratis i døgnet. Resten skal man betale for.
Er det lovligt at downloade fra det sted?

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 30 point
Dato : 01-07-06 01:05

Jeg kan ikke få øje på, at det skulle være ulovligt. Siden sælger musik, og det er i sig selv lovligt. At de så tilbyder gratis downloads som "lokkemad", kan jeg ikke se noget problem i. Der er en lignende russisk side, husker ikke lige navnet på den. APG påstår at den er ulovlig, fordi priserne er for lave til at musikken kan være lovlig, men den danske lovgivning siger ok for at benytte den,

Jeg kan ikke se, at nogen skulle kunne komme efter dig, for at hente de gratis. Hvis siden har et problem, må DE slås med myndighederne om det.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-07-06 01:20

Btw, hvis siden var ulovlig, ville den vel også være blevet lukket af de russiske myndigheder.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-07-06 04:41

Det er lovligt !
Også selv om det var dansk musik!
Det har der været en sag om, da det smtidigt kan købes i Rusland , billigere end i Danmark !

I ørvrit gælder Russisk lovgivning, da server og domæne findes der.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-07-06 20:49

TOTALT ULOVLIGT...........lovligt men moralen.
Plejer at give skidtet væk.
Så er diu fri for at have registreret dit KORT/BETALING

Iføjge ALLE herinde, Da pengene,,,,,,,,,,,,går til den Russiske mafia,

må det vel være op til dig selv, BARE HUSK, AT TAG KOPI´ER af licencerne.

Ellers god side, men har du aldrig oplevet problemer, med betaling/levering

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-07-06 20:58

Ulovigheden STI_Ls
består i,,,, at de ikke videre giverer penge.
Så IND PÅ ANDRE SIDER, DER VEJLEDER DIG MED DE SAGER.

Tænk nu på, siden er Russisk ??? og kan ikke på nogen måde være erststaings/ et eller andet på DK.

Da det du henter ned i UDLANDET, ikke er indfattet,,,,,,,, i Dansk lovgivning.

Men har du det på en PC og der kommer besøg af en vis piratgruppe.
SÅ ER DU SGU PÅ DEN.

Men såvidt jeg lige har set fra deres side, står der under betingelser, at du skal respektere RUSSISK lov,
Om betaling OG INTET ANDET.

DU ER LOVLIGT BYTTE, OM DU HAR BETALT FOR DET ELLER EJ

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-07-06 21:02

SORRY MIT DK:::::::::
siden hae været her før, men bliver ALDRIG KLOG PÅ LICENSER.

I UGANDA og andre selcstendige STATER, men jeg får sgu altid.------
Masserr af HUKK, for mindre.

Sorry.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-07-06 21:03

Men for 20 POINT,,, skal du kun forvente svar fra visse mennesker.

Så er nok...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-07-06 01:02

TOTALT ULOVLIGT...........lovligt men moralen.
Plejer at give skidtet væk.
Så er diu fri for at have registreret dit KORT/BETALING

Iføjge ALLE herinde, Da pengene,,,,,,,,,,,,går til den Russiske mafia,

må det vel være op til dig selv, BARE HUSK, AT TAG KOPI´ER af licencerne.

Ellers god side, men har du aldrig oplevet problemer, med betaling/levering

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-07-06 02:03

du fylder sofus, også i min mail, tag dig dog sammen.

Godkendelse af svar
Fra : Hamletsgade

Dato : 03-07-06 04:25

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-07-06 13:42

Lidt læsestof
http://www.computerworld.dk/art/34613?a=newsletter&i=535
Husk også at se den efterfølgende debat,
http://www.computerworld.dk/debat/1461?p=1#p2

Mvh. Jørgen