/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
nybegynder
Fra : jomfruane
Vist : 670 gange
20 point
Dato : 30-06-06 12:05

Følger denne vejledning:
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion4.asp

Skal gemme mine første html fra notebook og kan ikke vælge filtyperne han skriver i tutorialén at jeg skal. Det er selvfølgelig gem som, men den giver kun samme mulighed som txt.

Jeg har prøvet både med notesblok og wordpad.

Hvordan får jeg mulighed for at gemme som html?

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 30-06-06 12:19

bare gem dem i notespad tryk gemsom og alle filer og så betememr du selv hvad den skal hedde

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 30-06-06 12:20

Hvis du kan vælge alle filer så gør det. Skriv filnavnet som vist filnavn.html det skulle virke

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 30 point
Dato : 30-06-06 12:37

Ja skriv hele filnavnet incl. efternavnet .htm ell .html
sådan her:
abc.htm
nu vil dokumentet selv åbne en browser og vise det når du klikker på det.
Har du allerede lavet det med html koder - så kan du lige omdøbe det.
abc.txt > abc.htm

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-06-06 12:37

Jeg behøver vist ikke gentage mit spørgsmål - begge de herrer har ikke fået det hele med under læsningen

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 30-06-06 12:42

jeg havde ikke prøvet at skrive efternavnet med - det hjalp.
Html kan ikke vælges som filtype, men det gik på denne måde

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-06-06 12:48

OK - Notesblok kan kun automatisk gemme med filtypenavne txt.
Alle filer er kun til brug ved åbning af filer og der kan notesblok bl.a. åbne htm -filer