/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
investering
Fra : invisible
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 30-06-06 11:38

Står man med 4000,- kr fra en konfirmation som man skulle investere over 2 -4 år, hvad ville så være smartest ???

Kan det overhovedt betale sig at investere dem, når det kun er 4000,- kr er start/slut omkostningerne for store til at "lege" med så små beløb frem for at sætte dem på en konto som er lukket xxår eller boligopsparing (hvis dette fænomen stadigvæk findes ?)

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 30-06-06 12:50

Sæt dem ind på en børneopsparing.

Beløbet er for lille til at det kan svare sig at investere i værdipapirer.
Derudover er der ved investering i værdipapirer en væsentlig risiko for at tabe alle eller en del af pengene.

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 50 point
Dato : 30-06-06 13:03

Hvad du skal gøre med pengene afhænger af, hvilken risiko du er villig til at løbe. Hvis du vil være sikker på at du om 2 til 4 år har mindst 4.000 kr tilbage, så er det en bankkonto du skal placere pengene på - en alm. opsparingskonto eller boligkonto.

Hvis du går rundt med en lille aktionær i maven og er villig til at risikere dine penge, kan du passende prøve at investere dem. En investering, uanset beløbet, bør dog altid foretages på baggrund af lidt analysearbejde - på denne måde kan du lære en del, men kan også mindske din risiko.

Med aktier bør man normalt foretage en risikospredning ved at have flere forskellige aktier - det man vinder på karusellerne, sætter man til på gyngerne og visa versa - men hvis du kun vil investere 4000 kr. bør du vælge en aktie, fx. Jyske Bank aktier, aktier i en mindre virksomhed mv.

Når man vælger at investere i aktier, er det vigtigt at man ikke investerer mere end man har råd/lyst til at tabe.....

Håber at det giver dig lidt hjælp på vejen til din beslutning.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 30-06-06 20:39

Hej. Hvis du vil sætte dine penge i det der hedder riskfreeprofit.com så er du sikret en
rente på mellem 10-15% om mdr. og jeg kan fortælle dig det virker. Jeg har prøvet en masse forskellige ting men det her det virker.
Du er velkommen til og kontakte mig om vidrer info.

MVH. Scot

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 30-06-06 20:47

Hej igen.

Prøv og se dette link. http://www.riskfreeprofit.com/sbpmovie/surebetpro.htm

MVH. scot

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 05-07-06 10:45

Tak for svaret ampere.