/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Red Hat 8.0/7.0 og ASP
Fra : thomas5
Vist : 559 gange
50 point
Dato : 17-12-02 16:02

Ja, jeg ved godt ASP (Active Server Pages) er et MS-påfund, men jeg kunne nu stadig godt tænke mig en web-server til Red Hat 8/7 .

Ved i om det findes???

MVH: Thomas

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-12-02 16:06

hvorfor i alverden bruger du ikke apache ?? Den er ikke hullet som en si, rent sikkerhedsmæssigt, som MS desværre er og den er sat op på under 1 time....

Kommentar
Fra : KThy

Dato : 17-12-02 16:11

Apache, PHP og MySQL, så skulle du være godt kørende. Kig fx på http://www.devshed.com for installations-tutorials.

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 17-12-02 16:19

JEg er ikke specielt interesseret i at høre folks synsspunkter.

Blot interesseret i en web-server som kan køre med ASP, hvis Apache kan køre ASP, så fint nok. Jo, Apache var også i mine tanker, men lige nu har jeg af personlige arsåger kun brug for en ASP-web-server. Jeg har på nuværende tidspunkt tid til at studere PHP (som er på min liste).

Altså, er ikke interesseret hvad der ikke kan køre ASP og er bedre, men er interesseret i en web-server (som måske er lidt usikker, må leve med det), men som kan køre ASÅ.

Kommentar
Fra : KThy

Dato : 17-12-02 16:28

<i>Jeg har på nuværende tidspunkt tid til at studere PHP (som er på min liste).</i>

Hvorfor så ikke bruge det i stedet for ASP?

Accepteret svar
Fra : KThy

Modtaget 60 point
Dato : 17-12-02 16:30
Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 17-12-02 16:33

OK, jeg starter forfra. Jeg har et liv selv (eller hvad jeg nu kalder det), jeg har brug for en ASP-web-server af helt personlige årsager, jeg siger det ikke for sjov. Jeg siger det grundet jeg faktisk har brug for den. (Lidt privat-liv må man vel ha?)

Spørger en gang til: Er der nogen som ved hvor der forefindes en ASP-webserver til Red Hat????

Godkendelse af svar
Fra : thomas5

Dato : 17-12-02 16:35

Thanks

Kommentar
Fra : KThy

Dato : 17-12-02 18:20

Google er din ven.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 20:42

Jeg ved kun at det findes som valgmulighed i installationen mandrake 8.2 og
9.0.Og fungerer Se i øvrigt: http://www.rtr.com/fpsupport/

venlig hilsen
Claus Kühle
"thomas5" <thomas5.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:M%GL9.3071$Hl6.295996@news010.worldonline.dk...
> Ja, jeg ved godt ASP (Active Server Pages) er et MS-påfund, men jeg
> kunne nu stadig godt tænke mig en web-server til Red Hat 8/7 .
>
> Ved i om det findes???
>
> MVH: Thomas
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 21:37

"Claus Kühle" <nyheder@guntrax.dk> skrev i en meddelelse
news:atnuj7$2pv8$1@news.cybercity.dk...
> Jeg ved kun at det findes som valgmulighed i installationen mandrake 8.2
og
> 9.0.Og fungerer Se i øvrigt: http://www.rtr.com/fpsupport/
Glemte lige: Pakken hedder: apache asp og virker sammen med apache modulet:
mod_frontpage - begge dele selvfølgelig sammen med apache 1.3.26
webserveren.
Claus Kühle

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 19-12-02 10:31

Jeg takker for jeres kreative svar, fik kigget på det igår. Jeg tror sku godt jeg kan bruge det. Nu mangler jeg bare tiden til at sætte det op.