/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Lodde kursus på nettet
Fra : flink200
Vist : 3790 gange
100 point
Dato : 29-06-06 12:05

Hej Allesammen.
Jeg søger efter et sted på internettet hvor jeg kan lære at lodde,helt fra bunden af,
jeg har loddet lidt,men jeg føler at jeg mangler den grundlæggende viden om at lodde
det drejer sig om lodning af electronik ( print kort, stik på kabler,o.s.v.
er der en af jer der kan hjælpe mig med det.
På forhånd tak
Med venlig hilsen.
flink200

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-06 13:46

Jeg vil anbefale dig, at få et lodde og montage kursus på feks Amu- center, eller du kan vælge at låne bøger på biblioteket eller evt købe bøger her: http://ef.dk/?pagetype=topic&topicId=F45.075.020

At forklare det her, vil tage længere tid, så derfor syntes jeg det er bedre, at du får det rigtigt lært.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-06-06 14:24

Man kan ikke lære at lodde, uden at prøve det i virkrligheden!!!
ØVELSE GØR MESTER.
Man kan læse sig til en del, men man er altså nødt til prøve at lave nogle forsøg i praksis.

MVH

Kommentar
Fra : flink200

Dato : 29-06-06 17:49

Hej Viskinde, tak for dit svar.
men jeg forstår det ikke rigtigt ,som du kan læse i mit spørgsmål
så har jeg loddet,men man er nødt til have en viden om det man laver,
f.eks skal man bruge en 15w eller en 60w loddekolbe,hvad temperatur skal
man lodde med ved forskellige opgaver,det jeg har loddet intil videre sidder
stadig fast,men så er spørgsmålet bare er det gjordt rigtigt,eller har det fået
for meget eller for lidt varme,for det er faktisk kabler og stik til flere tusinde kroner
jeg lodder,så derfor vil det jo være dejligt at vide om jeg nu også gør det korrekt,
og måske kan jeg også få nogle gode råd og ideer,du må ikke glemme at det
er ikke for sjovt at man står i lære i flere år,man lærer faktigt noget,det har jeg
da i de uddannelser jeg har,og det er den grundlæggende viden som er så vigtig.
det er der forskellen mellem gør det selv folk og faglærde ligger,og jeg vil så gerne
være iblant de faglærde, i det jeg foretager mig. Du har selvfølgelig ret i at øvelse gør
mester,men det er klart en fordel at have den grundviden.

Igen Tak for dit svar
Med venlig hilsen.
flink200

Kommentar
Fra : flink200

Dato : 29-06-06 18:01

Hej Cirkeline. Tak for dit svar
God ide,men det bedste ville være hvis der var en side på nettet
da jeg ikke er så mobil længere,for ellers havde jeg taget et kursus,
for som Viskinde så rigtigt skriver i hans svar,så kan man ikke læse sig
til alt,så jeg tror jeg vil se om jeg kan få fat på noget fra biblioteket,hvis
ikke der dukker en web adresse op,

igen tak for dit svar.
Med venlig hilsen.
flink200

Godkendelse af svar
Fra : flink200

Dato : 05-07-06 15:01

Hej Cirkelinedk.
Jeg gjorde som du foreslog,at få fat på nogle bøger fra biblioteket,
og der fik jeg den viden som jeg manglede,så tusind tak for dit svar,
du får selvfølgelig de poing.
Med venlig hilsen.
flink200

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 05-07-06 16:51

Hej flink200

Tak for pointene. Det var dejligt at høre du fik hvad du søgte. Held og lykke med det.

Mvh Cirkelinedk