/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Konfiguration af ny pc
Fra : moltov
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 29-06-06 10:42

Hejsa

Jeg har et enkelt spørgsmål. Jeg har et ønske om at købe en PC, hvor filer på størrelse med 150 MB meget gerne skulle gemme på harddisk hurtigst muligt, og ikke på 10 min

Sådan ser computerens konfiguration ud:

2, 6 Ghz CPU
40 GB harddisk 7200 rpm (mener jeg)
512 Ram
Det er en HP Compaq D530 Small Form Factor

Hvad skal jeg opgradere? Eller er jeg nødsaget til at købe en ny PC?
VH
Moltov

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-06-06 10:55

Hvor meget RAM

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 29-06-06 11:04

kj--> 512 MB

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-06-06 12:13

Det skulle også være nok, og PC'en skulle kunne klare det hurtigere, så der må være andre årsager.
Hvilket styresystem, og er din disk fyldt næsten op.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-06 12:56

Du har et blåt stik på dit motherboard (IDE 0 primary)
Der bør din HD sidde

IDE 0 HD med lav søge tid
IDE 1 her kan din CD og eller DVD sidde

Control af din comp ydelse:
H-klik nede på proceslinien et tomt sted og vælg jobliste
vælg fanen ydeevne
Det kan du gøre lige før den skal til at arbejde.

Men hvorfra og hvortil skal din fil transporteres.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-06-06 13:00

Når du nu har prøvet e.c's svar, så prøv også en defragmentering af din disk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-06-06 13:20

Til sammenligning har jeg over internettet flyttet 600 Mb på 8½ min. (peer to peer)

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 29-06-06 13:25

ok. Indtil videre tak. Kigger på det, og kommer tilbage

Kommentar
Fra : zith

Dato : 29-06-06 15:19

Det er en Compaq :D

Det er det der er galt med din pc.

ellers er det en okey pc du har men hvis du sætter 512 mere ram i for du betydligt mere ud af din pc.

Hvis du har sat Flere ting i din pc som større strømforsyning og sådan så fordi den er lille kan den måske blive for varm og derved ustabil og langsom.

hvis du kigger i joblisten, kan du se under processorer hvad der kører hvor meget ram og cpu det bruger hvis der er noget du ikke ved hvad er og bruger en masse kan det også gøre din pc langsom (derfor altid godt med nok ram i) det kan også skyldes at hvis du har noget antivirus at den så står og scanner i baggrunden.

Håber det hjælper

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-06-06 16:29

Til sammenligning har jeg over internettet flyttet 600 Mb på 8½ min. (peer to peer)
Det er altså hentet med min gamle P3 med 450 Mhz og 425 Mb ram

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 14-07-06 10:33

Tak for svaret e.c.

Ser ud til at fungere...Tak