/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
foto popup?
Fra : rkl
Vist : 480 gange
60 point
Dato : 29-06-06 00:01

Jeg er ved at lave en webside og bøvler lidt med at få sider til at springe op i et nyt vindue.
Jeg bruger dreamweaver og markere linket "blank" siden springer ganske vist op i et nyt vindue, men vinduet har fuld størrelse. Jeg har et par billeder som jeg gerne ville have til at springe op i et vindue svarene til den størrelse de har, så man stadig kan se den egentlige side bagved. Hvordan gør jeg det?

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-06-06 00:22

er det her henad du tænker ?

Kode
<BODY>

<form method="post">

<input type="button" value="Click me!"

onclick = "hint_wnd = window.open('', 'hint_wnd', 'width=50, height=60, resizable=no, scrollbars=no' );

hint_wnd.document.write( 'Hello, world!' );

return true;">

</form>

</BODY>

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 29-06-06 11:12

det kunne godt tænkes, men hvor skal den kode indsættes? Kan jo ikke stå i jpg-filen?

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 29-06-06 11:30

Altså jeg ønsker at skrive en tekst, f.eks. "Her kan du se etFOTO"
Når man så klikker på FOTO skal billedet poppe up i et nyt mindre vindue, så man kan se den oprondelige side bagved. Som det er nu vises det nye vindue i fuld størrelse og skærmer altså for den egentlige side..

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 60 point
Dato : 29-06-06 17:35

Du kan prøve at se de eksempler, som jeg har på min side http://home4.inet.tele.dk/slang/webtlf2.html - her skal du klikke på linket og billedet kommer frem. Når du så klikker uden for billedet, så lukker dette vindue automatisk, så den besøgende ikke pludselig står med et hav af vinduer, der er åbne!

Du er velkommen til at kopiere kildeteksten!

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 29-06-06 20:36

Jeg har nu brugt scriptet på min egen side; http://okkelsis.dk. Jeg takker og det ser jo ok ud, men der er meget stor forskel på popup størrelsen i hhv. firefox og iexplorer - kan jeg gøre noget ved det?

Popups hvor scriptet er brugt "Se billeder fra åbningsdagene >> her <<" og "få lavet et >> gavekort <<"

Mvh Rasmus

Godkendelse af svar
Fra : rkl

Dato : 12-09-06 22:25

Tak for svaret severino.