/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Æresdrab og min bare.......
Fra : Klumme
Vist : 915 gange
50 point
Dato : 28-06-06 18:51

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=759570/

Æresdrab og min bare.... Det hedder MORD!!!!!!!

Det var dog befriende at opleve, at danske domstole for en gangs skyld tager straffeloven alvorligt og idømmer straffe som fortjent. Dog fatter jeg ikke helt, hvorfor den fysiske morder skulle slippe billigere end primus motor, som fik fængsel på livstid.

Lad disse domme tjene til skræk og advarsel for indvandrere som tror, at de kan fragte deres middelalderlige, umenneskelige og bestialske kultur med i håndbagagen til Danmark og slippe ustraffet fra det

Kommentar
Fra : fame

Dato : 28-06-06 19:00

HELT ENIG

Hilsen
fame

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 28-06-06 19:35

Så er der kun at håbe på at Højesteret stadfæster dommene.

Jeg læste/hørte her

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=451476/

videoklippet med Bjørn Elmquist at broderen handlede under tvang, derfor mener han at straffen bør nedsættes !!!!!!!!!

Jeg håber ikke at Højesteret giver lempelser, men i det mindste stadfæster dommene.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-06-06 19:42

Er der noget om, at Bjørn Elmquist's mellemnavn er Parodi??

For min skyld (men det er de nok lige glade med lool) kan højesteret såmænd gerne skærpe straffene

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-06 19:47

Det skulle heller ikke genere mig, hvis de skærpede straffene.

Men jeg er indtil videre tilfreds med de straffe, der er givet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-06-06 19:52

Nu får vi se....men jeg tror, at man i visse kredse vil revurdere begrebet ære..... eller er jeg naiv??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 19:58

For min skyld må de da gerne æresdræbe hinanden i Danmark al det de lyster

...hvis jeg altså så også må:

Sidde nøgen og solbade med min topløse kæreste, grille skinkepølser fra Gøl og kæve kolde Tuborg under afsyngelse af : 'I dag er os en frelser født', foran ka‘baen under hajd's sidste dag: Eid al-Adha og filme de sjove mennesker gå rundt og rundt. Blive mødt af venligt smilende og imødekommende mullah'er der billiger dette farverige indslag med en naturlig selvfølgelighed, som udtryk for den største respekt for dansk kulturarv og sædvane.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-06-06 20:03

Hold da kæft din original LOOOOOOOOOLLLLLLLL Du får 8 gange dødsstraf

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 20:16

Klumme -> Hvorfor i alverden sku' de straffe mig?
Dét forstår jeg ik' der sku' vær' no'et galt i? Sådan har vi da altid gebærdet os i vores familie?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 20:19

Ps. Jeg var slet ik' klar over at de også havde love derovre i de mulimske lande?

..og da slet ik' at det forventes man følger dem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 20:27

Ku' de ik' ta' og vise en smule hensyn?

...måske min forsvarer (..har de os' så'en en?) kunne påvise, at det var min far der sa' jeg skulle vise flaget i det fremmede og mor havde gi'et mig lov, medens de var i kirke
..bare jeg ikke bandede.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-06-06 20:30

Citat
Sådan har vi da altid gebærdet os i vores familie

Og I har stadig stemmeret lool Utroligt.

Goshhh - har slet ikke tid til det her. Fiser lige til det græske øhav på 5 forsk. dest. i 31 dage lørdag morgen.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 28-06-06 20:31

Jeg hørte en "velintegreret" indvandretalsmand udtale, at hvis der bare kunne skabes en dialog mellem svigerforældre...ja så kunnne sådanne misforståelser undgås og igen...føj for pokker. Det er nu engang kun de involverede parter mand & kone som skal diskutere et parforholds ophør og det er kun den ene part der kan bringe dette til ophør.

Der lægges op til at fremtidige opløsning af parforhold skal omfatte psykologbistand til onkler, tanter og forældre m.v. for at forhindre dyriske handlinnger blandt familiemedlemmer, hvilket kunne danne baggrund for en realityserie med overskriften:

"Hjælp, jeg er muslim og har selv valgt mit liv & ægtefællle"

Må de rådne op i helvede

Ziggy99

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 20:31

Jeg ville da straks be' mine motorcykelvenner fra Vester- og Nørrebro sørge for at evt. vidner holdt bøtte og blandede sig udenom, ved diskret at følge dem pænt til dørs på deres Harley'er, efter de indledende (..har de også det?) retsmøder.

Dét kalder jeg skam ........ære

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 28-06-06 20:49

Længe leve det Danske retsystem

Hilsen Robert

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-06-06 20:54

Ans > Jeg deler din bekymring. Det er ofte set, at Højesteret nedsætter straffe. Her under annulere udvisninger.

Bortset fra det så mener jeg, at de ALLE skulle have været udvist!

stimo1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 21:07

Jf. ans:

Citat
...handlede under tvang

Hvilke midler bruger man for at tvinge nogen til at myrde sin søster?

Du skal dræbe din søster: Ellers får du ingen aftensmad, fjernsynet bli'r slukket og du bliver lagt tidligt i seng uden go'nathistorie ....eller hva'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 28-06-06 21:08

Hej stimo1

Ja det da helt rigtig de skulle udvises, men ikke før deres straf er udstået
de vil ikke få den straf i deres eget land
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-06-06 21:12

Citat
Ja det da helt rigtig de skulle udvises, men ikke før deres straf er udstået ...

Var også det jeg mente.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 21:15

Hvis han er blevet tvunget under trusler om vold og/eller skydevåben er dét også strafbart og skal anmeldes til rette myndighed, hvis nogen skulle være i tvivl. Formildende omstændigheder, hvis dette skulle være tilfældet kan først træde i kraft, når alle andre muligheder, som f.eks. flugt er udelukket.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-06 21:19

De kan jo ikke udvise alle, der har deltaget i dette "æresdrab"

Det er tanten og en fætter, der bliver udvist efter udstået straf i Danmark. Alene af den grund at de ikke har dansk statsborgerskab.

Desuden er tanten mor til 4 mindreårige børn.

Håber stadig at Højesteret i det mindste stadfæster dommene. Hvis dommene ikke bliver stadfæstet, så vil det gå ud over endnu flere unge mennesker, som vil følge deres kærlighed.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-06-06 21:23

Citat
Goshhh - har slet ikke tid til det her. Fiser lige til det græske øhav på 5 forsk. dest. i 31 dage lørdag

Snup lige et par Raki på min regning.....................uhmmmm.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-06 21:41

Nu har de nydt godt af opholdet her i Danmark.

Så må de jo tage det søde med det sure. Sådan er reglerne her i Danmark. Jeg har ikke ondt af den familie og familiens venner, som nu er blevet dømt.

Men i en periode mister Danmark jo nogle taxa/taxi vognmænd/chauffører.

Ser lige "profilen" hvor sagen bliver diskuteret.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-06-06 21:56

Efter min mening, burde det i forbindelse med grove forbrydelser være muligt at fratage et statsborgerskab!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-06-06 21:57

YES - endelig viser vi, ved disse retfærdige domme, at VI KAN GODT HER I DETTE LILLE LAND!

Endelig lidt retfærdighed - endelig straffe der ligner straffe.

Jeg er så glad at jeg ikke har ord for det, da jeg hørte dommene, kom jeg til at tudbrøle - sådan bare lige et ordentligt, og MEGET lettet, vandfald der startede i øjenkrogene og derefter bredte sig ud over det hele.

Æresdrab? BAAAAAH....nu vil de forhåbentlig tænke sig lidt mere om før de foretager sig en SÅ modbydelig handling, en anden gang....?...

En integrationskyndig udtaler at 'Nogen vil tænke sig om - andre vil ikke' - og så bliver der givet et eksempel (jeg husker desværre ikke hvem det der skrev det - men eksemplet lød:

Et svar fra en far som får at vide at hans datter har en dansk kæreste:
"Jaja, det er meget godt men nu har jeg altså lovet hende væk til min storebrors søn - hvad vil du så have at jeg skal gøre? Skal jeg da bare ringe til ham og sige at han bare skal aflyse brylluppet for nu kommer hun sammen med 'Benny'?"

JEG kender godt svaret på dét! - JA HAN SKAL..for pokker da...........

Men foreløbig - jeg er glad

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-06 22:08

Jeg har også fulgt sagen de sidste par dage. Har med spænding ventet på dommen, som kom i dag.

Men intet er afgjort før Højesteret afgiver dom

Hvornår kommer sagen egentlig for Højesteret?

Håber stadig at dommen i det mindste bliver stadfæstet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-06 22:12

Citat
Goshhh - har slet ikke tid til det her. Fiser lige til det græske øhav på 5 forsk. dest. i 31 dage lørdag morgen.

God ferie

Sender du ikke lige en Raki hjem på din regning

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 22:32

Raki? Sendt hjem? Til hvem? Til mig?

Go' rejse Klumme

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-06-06 23:04

Citat
Goshhh - har slet ikke tid til det her. Fiser lige til det græske øhav på 5 forsk. dest. i 31 dage lørdag

- WAUW - så er det endelig tid

SHIT hvor har du dog fablet om den tur i lang tid - men dejligt at du glæder dig sådan, Jeg ønsker dig alle tiders skønne tur, jeg håber den lever op til dine forventninger

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-06-06 23:10

Citat
Dog fatter jeg ikke helt, hvorfor den fysiske morder skulle slippe billigere end primus motor, som fik fængsel på livstid

Et eller andet sted, er han jo også bare et redskab i hierakiet.

At han så synes det er helt ok at dræbe sin søster, er en helt anden diskussion.

Men værre end at dræbe søsteren, ville det være for ham, såfremt han skulle sætte sig op mod familieoverhovedets ordre og lov, og selv risikere at ryge samme vej med en kugle i panden.

Men lad os da allesammen håbe, at højesteret ikke finder barmhjertighedsparagraffen frem, når de skal vurdere strafudmålingerne.

Citat
nu vil de forhåbentlig tænke sig lidt mere om før de foretager sig en SÅ modbydelig handling, en anden gang

sådan skriver vil.du............men det vil de nemlig netop ikke, for ved at have fået de straffe, er de ophøjet til helgener for at have forsvaret familiens ÆRE

Mens andre vil bruge det som argument over de vantro danskere, der vover at idømme nogen straf for at følge deres religion og kultur

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-06-06 23:12

Citat
Goshhh - har slet ikke tid til det her. Fiser lige til det græske øhav på 5 forsk. dest. i 31 dage lørdag morgen

God tur

mvh dova

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 28-06-06 23:20

jo flere de dræber af hindanden, jo bedre. Men lad os slå fast at straffen faktisk er pæn MEN slet ikke nok...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-06-06 23:24

dova> De ophøjes vel kun til helgener hvis de dør under deres gerning eller blver aflivet som straf?

Men ved du hvad....jeg vil da ønske dem lykke til, for min skyld må de gerne sidde bag trammerne og være 'ophøjede' ...... så længe de bliver hvor de er

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 28-06-06 23:29

Uanset hvad man gør, så har du ret... Det er mord... Planlægning og udførelse og medhjælp... Det er alle det samme... UANSET religion...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-06 00:13

Ans:
Citat
Håber stadig at dommen i det mindste bliver stadfæstet.

Dommen kan de ikke pille ved i Højesteret, men de kan ændre strafudmålingen og udvisningskendelser (dommen vedrører skyldsspørgsmålet).

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-06-06 00:26

Åhh ja, jeg fik ikke udtrykt mig korrekt nok, men håber da at andre, der har deltaget i tråden har forstået, hvad jeg mente

Jeg ved, at der ikke kan ændres på dommen "skyldig", men i Højesteret, kan der ændres på strafudmålingen.

Det kan jo så indebære at en eller flere kun får en straf på 6 mdr. og dermed går fri, da han eller hun i den tid har siddet i varetægt.

Det håber jeg så på, at det ikke vil ske.

Det er ikke altid nemt at skære det hele ud i pap, så der ingen misforståelser er.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-06 00:30

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-06-06 01:49

argh - jeg så lige en grimmeeeeerrrrrr trykfejl i mit tidligere indlæg - der findes vel for pokker da ingen 'trammer'? Eller gør der? (må slå det op) - der skal selvfølgelig stå TREMMER

Jeg må vist hellere finde køjen

Natnat herfra

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 29-06-06 02:23

godt politi arbejde og endelig nogen der slår i bordet og siger ud med dem duer ikke ..
så hurra for lille Danmark ..
i skriver at de skal ha deres straf og så udvises hvorfor skal Dk koste ydeligere på dem har de ikke gjort nok og spyttet på Dk de skulle med det næste fly lagt i håndjern og med ikke andet end det de går og står i men suk Dk er jo blød om hjertet så de får lige en chance mere gratis kost og logi ..
skulle lige a med det
mvh Karina

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-06 08:29

Rettelse Klumme. Der hedder ikke mord, men drab.....

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-06-06 08:35

Jeg forstår ikke en pivende skid!
Og jeg er sur! SÅ vissen !
Hvordan i hede hule helvede kunne det overhovedet ske!
Hold kæft en dårlig reklame for deres religion! Og hvor snot åndsvag at være at tro at religion løser nogen problemer mernnesker imellem.
Hvis man vælger selv at opholde sig i et andet land så følger man dette lands regler uanset hvilken religion der er i bagagen, og der er faktisk mange ting jeg som ikke-muslim kan lide ved islam, medmenneskelige ting som vi andre har det med at glemme, og som de har det med at fremhæve men det er altså fordi det er menneskelige/universelle værdier og ikke religion som sådan at jeg bryder mig om det.
Ære, værdighed ??!! Hvis der var nogen værdighed så bliv i jeres egne lande og byg det op som i vil have det frem for at jagte mammon og samtidig foragte de landes folk i flytter til. Bevar rødderne, voks med opgaverne og få ære og værdighed!!
Findes der danskere der ikke kan tåle at se en dansk pige med en udlændling ? JA! Mange småtskårne danskere, der ikke forstår kærlighed på tværs af grænser, og det er jo netop deres problem.
Jeg synes virkelig der burde være en indslusningsfase for alle udefrakommende plus dem der er kommet, hvor de lærer om vores kultur og hvor de ikke kommer videre i forløbet hvis de ikke respektere dansk kultur og omgangformer og selvfølgelig danske love.
Har lyst til at råbe det !!!!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-06-06 08:51

Tænk over det , ordet ære. Hvem vil æres ! Hvad kan ære bruges til?
Ingen der blot ønsker at gøre sit bedste og give sit bidrag til familien og samfundet.
En der vil have ære , Ære =

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-06-06 10:39

Jeg tror godt man kan sidestille den familie med en sekt. Hvor er deres åndelige vejledere osv henne i dommen?

Jeg synes det er godt faderen fik livstidsdom, han skal afskæres helt fra familien.

Sønnen bør komme i behandling - han er tydeligevis hjernevasket. 19 år og skudt sin søster - havde han været 29 havde det været en anden sag.

At udvise en mor til fire danske børn mener jeg er en fejl.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-06 10:53

Hvorfor er det en fejl?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-06-06 11:08

På nuværende tidspunkt de fire børn "forældreløse", da faderen fik 16 års fængsel.
Mon børnene er i "familiepleje"?

Her er lidt at læse om de dømte

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=451494/

Forsvarerne har anket sagen, men det har anklageren også med henblik på en skærpet straf.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-06-06 11:25

Fordi børnene straffes for hårdt ved at miste hele deres familie og fædreland.

Det skulle forældrene havde tænkt på - nu må vores samfund.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-06-06 12:41

Citat
Hold kæft en dårlig reklame for deres religion! Og hvor snot åndsvag at være at tro at religion løser nogen problemer mernnesker imellem.

Vi har i mange år gået og troet på disse "muslimer" når de brugte deres tro til at undslå sig det Danske samfund.
Kristendom / Jødedom / Hinduisme / Islam / osv ..................fejler ikke noget.
Men nu kommer problemet - nemlig alle dem som benytter "troen" til at udøve magt.
Disse mennesker (som i øvrigt ikke regner os for andet end skidt) forsøger at indføre en
kvindeundertrykkende middeladelig kultur, her i vore demokratiske og oplyste kultur.

Desværre er demokratiet åben for alle meninger, men også dem som mener at demokratiet skal ødelægges. Jeg håber ikke vi lader det ske.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-06-06 13:50

Citat
At udvise en mor til fire danske børn mener jeg er en fejl.

Synd for moderen ? For Børnene? For begge parter? Hvad med alle tre parter, inklusive faderen ? Og familien?Fortjener børnene ikke en hel og sund familie?
Min mening,uanset hvordan du vender og drejer det, betaler børnene en pris. Det må være børnenes bedste interesse ikke at vokse op og blive præget af disse onde mennesker.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 29-06-06 15:09

molokyle, det er da ikke dansk kulturarv at sidde og kæve kolde Tuborg, føj.
Det skal være tempererede lokaløl, det er dansk kulturarv.

Jes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-06 22:52

pabloj -> Ok. Jeg gi'r mig

Thisted Bryggeri:Økologisksk Thy Pilsner: http://tolsun.oulu.fi/kbs-bin/directbeer?Nr=1679

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-06 22:59

Ps. pabloj -> Se lige hér : http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/henrik_40.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-06-06 00:09

molokyle, jeg har set det billede før, men det er lidt svært at se temperaturen på humledrikken.
Rigtig dansk kultur er at øllet skal have en temperatur på ca. 10 grader celsius, alt andet er vandalisme (eller måske islamisme).
Skål alligevel, det er nu en skøn drik.

Jes

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-06-06 14:58

Tænk.... jeg syns jeg har set det billede før........ mere Molo end øl

BTW..... Off topic, så kender jeg (fra anden side end etaten) anklageren i sagen om æresdrab, og direkte forespurgt, så mener hun ikke det er urealistisk, at højesteret forhøjer morderens straf til en livstidsdom. Men nu får vi se.

Lukker og slukker..... shit ,der er snart take off, hvis ellers securityen kan få fingeren ud..... Det er en skandale med den lufthavn

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 30-06-06 15:00

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-06 15:11

Tak Klumme

Jeg hørte i "radioen" i dag at man skal være der 3-4 timer før afrejse for at nå sit fly.

Så du må pakke i god tid for at være der til tiden.

God ferie

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-06-06 17:41

DVSL....

Har skrevet til SLV og spurgt6 om, hvem der erstatter en flybillet, hvis man misser flyet på gund af securityen. Forudsigeligt som bare fanden svarede de efter 3 dage....Spørg dit flyselskab LOOL

Dybest set er det vel Københavns lufthavne der skal sørge for at det virker, og man skal da ikke have gået ret mange timer på Handelshøjskolen før man i hovedet kan udregne, at hvis man bliver pålagt en større arbejdsbyrde (manuel visitering), så skal der flere hænder til at løse den samme opgave på samme tid. I øvrigt er deres egen målsætning angiveligt 5 min. ventetid, så når de praler med at de nu er nede på 25 min., kan de stoppe det skråt op LOOOL

Og jeg kan sgu da ikke møde tidligere end tjek in har åbent. De annoncerer med at åbne kl 05.00, hvilket er 2½ time før scedulet afgang. Hvis det ikke rækker, så skal jeg satme vise dem hvordan man laver en flykapring

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-06 17:49

Der ville heller ikke være en "sikkerhed" for at man kunne komme med det næste fly.

Så læser jeg måske i morgen om en flykapring LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-06-06 19:34

På den anden side, så er der jo andre der ikke kommer afsted, hvis jeg "låner" et fly. Hmm så blir det 1 måned i BonBon land...... lad os nu se.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-06-06 20:39

Du skal ikke hive for hårdt i det rat...............................så stoller den vist.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-06 22:11

e.c -> Stall'er ...der menes vel?

http://en.wikipedia.org/wiki/Stall

</MOLOFLYVER>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-06 22:14

PAS PÅ Klumme:
Citat
Symptoms of an approaching stall:

One symptom of an approaching stall is slow and sloppy controls...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-06-06 23:32

Ja molokyle..............................det er lige mine ord.
(jeg var godt klar over den forkerte stavning, men jeg kunne ikke finde ordet.