/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Drømmehold - touren
Fra : oleeliassen
Vist : 746 gange
339 point
Dato : 28-06-06 17:39

Jeg står for at skulle lave et drømmehold til Tour de France, men da min cykelforstand i bedste fald er moderat og er i en privetpulje med nogle "hajer" som ingen midler skyer for at vinde, kunne jeg godt bruge lidt inspiration fra Kandu's brugere. Så kom med dit bud på et slagkraftigt cykelhold og tjen lidt nemme points . Spørgsmålet bliver lukket senest Lørdag middag.

Reglerne står i nedenstående link.

-Ole

http://drommeholdet.dk/tour%5F2006%5Fclassic/default_nologin.asp?

Accepteret svar
Fra : fdbm

Modtaget 349 point
Dato : 28-06-06 18:22

Ikke at jeg vil forære dig et færdigt hold, men vil dog gerne pege på nogle rytter som det nok kunne være smart at have på holdet:

Ivan Basso, CSC - Tom Boonen, QSI - Laurent Brochard, BTL - Erik Dekker, RAB - Oscar Freire, RAB - Giuseppe Guerini, TMO - Nicolas Jalabert, PHO - Francisco Mancebo, A2R - Robbie McEwen, DVL - Christophe Mengin, FDJ - Stuart O'Grady, CSC - Jan Ulrich, TMO - Cédric Vasseur, QSI - Alexandre Vinokourov, WUR - Erik Zabel, MRM

Nej, de kan ikke alle bruges samtidig pga. kategoribestemmelserne og det max. deltagerantal - men de nævnte er alle profiler med et stort potentiale i løbet af TdF.

Og nej, jeg spiller ikke selv med i Drømmeholdet.

Rigtig god Tour!

/Frank

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-06 10:25

Jeg håber da ikke at du har satset på Jan Ulrich, han har ikke startstilladelse

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 30-06-06 12:54

Ja, som ansjo antyder, der er altid en del usikkerhed mht. hvem der starter i løbet - og endnu mere usikkerhed mht. hvem der fuldfører (eller får lov til det). Den seneste udvikling har så ramt Ulrich, og måske der også bør holdes øje med Bassos skæbne - men inden løbets start kan endnu flere nå at komme i søgelyset, så det måske kan blive svært at sætte et hold med ryttere fra f.eks. kategori 1.

Forhåbentlig bliver TdF afviklet uden de helt store skandaler i år!

Så, Ole - det er nok en god ide også at følge udviklingen i pressen inden Drømmeholdet udtages!

/Frank

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-06 13:05

Ja, der kan ske meget i dag.

Og sikkert også under Touren.

Hvorfor f..... kan man ikke dyrke sport uden at indtage "stoffer"

Spændende at se,høre og læse om Basso får lov til at starte.

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-06-06 13:09

Tak for svaret fdbm.

Da deadline for tilmelding lige er overskredet bliver det svært at følge udviklingen, men nu har jeg lavet et hold og så må vi se hvor mange der stiller til start .
Men tak for hjælpen og så er der bare at håbe på en skandalefri tour...

-Ole

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-06 13:13

Jeg håber da at de ryttere, du har satset på, ikke kommer på dopinglisten.

Den bliver offentliggjort senere i dag.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 30-06-06 13:44

Det er så frustrerende år efter år at følge bestræbelserne på at komme "svineriet" til livs - og jeg har bestemt ingen sympati med dem der bliver afsløret, uanset hvem det er. Men jeg vil dog mene at Tour-ledelsen burde kunne sætte en deadline for godkendelse af rytterne til TdF noget tidligere, så der ikke altid skal være tvivl lige før starten går om hvem der er med eller ikke er med. Det er jo alligevel nok mere eller mindre tilfældigt hvem man når at udelukke pga. urent trav, og der er da givetvis stadig flere syndere med i løbet efter at starten er gået.

Cykelsporten er desværre "betændt" - og man kommer det næppe helt til livs, så længe der står så meget på spil økonomisk, som tilfældet er. Og jeg har efterhånden en dårlig smag i munden ved at følge f.eks. TdF, når der er så mange "lig i lasten". Har ellers fulgt det i mange år, både på TV og live nede i bjergene og i Paris - men det har jeg nu ikke længere lyst til.

Lad os dog håbe at der kommer en god Tour ud af det i år - med eller uden junkies bag styret.

Tak til Ole for de mange point - men det var nu ingenlunde derfor jeg meldte mig på denne tråd! Håber at dit hold vil klare sig godt i løbet.

/Frank

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-06 14:16

http://www.bt.dk/sport/cykling/artikel:aid=451946:fid=100300434/

Så er Basso også ude.

Jeg håber da stadig, at der er noget af dit drømmehold tilbage

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-06 14:19

Her er listen over de ryttere, der er blevet udelukket

http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article207953.ece