/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikken fryser!
Fra : skaarupman
Vist : 412 gange
80 point
Dato : 28-06-06 16:14

Hej alle!

Når jeg spiller på min pc sker det at spillet fryser! Den bliver ikke varm - systemet er det nyeste med Bla. Geforce 7900 gtx og AMD 64 x 2 processor! Alle drivere som fulgte med ER installeret!

Det skal siges at når jeg surfer, brænder , downloader osv. fungerer det kanon!

Det er bare øv øv - for jeg er jo skide glad for den.

Hvad kan det være?

/ skaarupman...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-06-06 16:16

spillet? eller alle spil?

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 28-06-06 16:27

Jeg spilller callof duty og flatout for tiden.. Og det er i disse spil. I flatout kan jeg fremkalde det ved at køre galt - når føreren så ryger ud af forruden fryser det... Musikken kører videre, men jeg kan intet gøre. grafikken kører ellers flydende og detaljeret.

/ skaarupman

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 28-06-06 16:34

Hvis du har et download program så så det fra når du spilelr eller hent de her programmer

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293

Håber at det hjalp

Hilsen FigoFidel

www.zado.dk

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 28-06-06 17:02

Jeg kører med Nvidia... Jeg har prøvet med alle andre programmer slået fra og prøvet med en helt kold og nystartet computer... Kan det være virus??

/ skaarupman...

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 28-06-06 17:06

Hmm

Sker det kun når du spiller??

Kommentar
Fra : Grodel

Dato : 28-06-06 17:06

Prøv for sjov at disable dit lydkort og dit netkort under harware enheder.

Har du mulighed for at prøve med en "frisk" Windows Xp installation? F.eks. på en anden harddisk?

Kommentar
Fra : FigoFidel

Dato : 28-06-06 17:08

Hilsen

FigoFidel

www.zado.dk

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 28-06-06 17:18

ja - jeg vil prøve med en windows installation på mit D :drev

Måske er der fejl i grafikkortet?

/ Skaarupman

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-06 19:41

skaarupman - har du tænkt over at køre vedligeholdse - ??? Og at sørge for der ikke er for mange programmer der kører samtidigt ??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 28-06-06 19:54

Du skal afindtsallere de drivere som fulgte med dit grafikkort og gå på nettet og hente de nyeste nye.
Det plejer at være den slags som får det til at gå galt.

Det kan måske også være dine ram, men så burde den crashe oftere.

Min gamle 300 mhz, crashede hver gang jeg skulle skifte fra 2. til 3. map i Diablo2.
Og det var kun der at den gjorde det.
Jeg kørte en ramtest på den og fandt ud af at ramklodserne var defekte.
Prøv det samme på din pc.

Du bør også hente den nyeste patch til dine spil. Der er sikkert et par fejl som sp bliver rettet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-06-06 00:10

Prøv at hente den nyeste driver på www.nvidia.com!

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 30-06-06 18:23

Så er computeren oppe at køre

Den windows version jeg har er uden service pack 2.... Så den hentede jeg og bagefter hentede jeg en driver til AMD dual core på deres hjemmeside... Nu er der ingen fejl i spillene... Den gamle driver som ligger i windows var helt tilbage fra 2002 og den understøtter selvfølgelig ikke dual core teknologien.. Jeg troede bare at de drivere som fulgte med bundkortet ville understøtte processoren!

Jeg har dog oplevet at den crasher og lukker ned med blå skærører godt - men der m og fejlmelding i benchmark 2001 - men det er det samme sted hver gang? Sidst i testen er der noget som hedder et eller andet med "sprites" og der crasher den... Hvad kan det være? Systemet kører godt, men der er altså lige lidt småfejl endnu a la´den i benchmark

Håber på en logisk forklaring

/ sk

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 30-06-06 18:24

Så er computeren oppe at køre

Den windows version jeg har er uden service pack 2.... Så den hentede jeg og bagefter hentede jeg en driver til AMD dual core på deres hjemmeside... Nu er der ingen fejl i spillene... Den gamle driver som ligger i windows var helt tilbage fra 2002 og den understøtter selvfølgelig ikke dual core teknologien.. Jeg troede bare at de drivere som fulgte med bundkortet ville understøtte processoren!

Jeg har dog oplevet at den crasher og lukker ned med blå skærører godt - men der m og fejlmelding i benchmark 2001 - men det er det samme sted hver gang? Sidst i testen er der noget som hedder et eller andet med "sprites" og der crasher den... Hvad kan det være? Systemet kører godt, men der er altså lige lidt småfejl endnu a la´den i benchmark

Håber på en logisk forklaring

/ skaarupman

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-06 23:27

Er det kun i 2001?

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 30-06-06 23:34

Jeg har kun prøvet 3D mark 2001 - havde det på en cd... Men er det muligt at downloade de nyere?

/ Skaarupman

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-06 23:36

ja skal lige finde et link

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-06 23:41

http://www.futuremark.com/download/
Her er lidt at vælge imellem!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-06 23:45

Så der forøvrigt osse Aquamark http://download.guru3d.com/aquamark3/

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-07-06 09:49

Prøv med et program som er lidt nyere end 2001!!
Dengang var der intet som hed dualcore, eller mange af de andre features som dit grafikkort og motherboard har.

Prøv med 2003 udgaven, eller den fra 2006. mener at den er kommet.