/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lav lyd m Windows Media Player
Fra : dlw
Vist : 1060 gange
126 point
Dato : 28-06-06 16:01

Når jeg brænder mine musik cd'er på computeren benytter jeg Windows Media Player.
Men lyden på de brændte cd'er er langt fra lige så god som på den købte cd.
Lyden er lavere. Hvordan kan jeg indstille det i Windows Media Player?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 28-06-06 17:53

Er det kun højden, eller også kvaliteten af lyden det er galt med?

Kvaliteten kan du indstille her:
Funktioner > Indstillinger > Kopier musik fra cd > Kør skyderen helt hen til Bedste kvaliet.

Blot til info ...

Kommentar
Fra : dlw

Dato : 29-06-06 08:21

Det har jeg allerede gjort, det hjælper ikke, så der må være noget andet som kan indstilles.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-06 13:32

Det kan du ikke ændre på. Det er helt naturligt. Når du indlæser CD'en bliver lyden komprimeret til MP3 eller evt. WMA-format. Under denne proces mister man en hel del finere nuancer i musikken. Disse kan ikke tilføjes når man atter konverterer til Lydfil.
Har du derimod en Købe-CD som du ønsker at kopiere, kan du bruge IBM-Record Now. den indlæser CD'en uden at komprimere og læser derefter ud på en ny CD. Derved går intet tabt. Men som sagt når du først indlæser i WMP går der altså noget tabt som du ikke blot kan få tilføjet igen.
Hilsen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-06 21:30

Eller brug Clone Cd det kan lave en akkurat identisk kopi af cden

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-06 21:32

Det er jo også det IBM-Record Now gør.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-06 21:36

Ja ja Arne men det var bare et alternativ

Kommentar
Fra : dlw

Dato : 12-07-06 09:43

Tak for jeres tilbagemeldinger.
Jeg formoder at IBM-Record Now og Clone Cd er begge programmer som jeg skal købe og installere på min pc..?!
Kan man evt downloade dem fra en internetside?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 126 point
Dato : 12-07-06 21:48
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-06 21:49

http://www.slysoft.com/da/purchase.html

lige nu er der et fødselsdagstilbud

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-07-06 21:52

Jeg mener at IBM Record Now er en del af Windows-pakken der er med når man køber PC'en, men er ikke sikker. Jeg har jo fået al min software i mit gl. firma. Men brug du bare fijala's program istedet, det er sikkert mindst lige så godt og så kan det downloades gratis. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-07-06 21:55

Hovsa, måske er fijala's program alligevel ikke gratis. Prøv at gå i Start - Alle programmer, der kan du se om du har IBM Record Now.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-06 22:08

Jeg tror nu ikke arne at IBM Record Now er standard med i Windows men jeg er da ikke sikker

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-07-06 18:10

Husk nu at lukke spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : dlw

Dato : 18-07-06 07:57

Tak for alle svarerne