/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Boligklagenævn ?
Fra : bublebee
Vist : 2433 gange
100 point
Dato : 28-06-06 15:19

Vi står med et problem med vores gamle udlejer.
Dette går ud på, at da vi holdt flyttesyn blev vi enige om, at vi selvfølgelig skulle betale for maling af køkkenlåger, afkalkning af badeværelse og nyt filter til emhætten.

Nu er problemet så bare, at han har revet køkkenet ned, revet badeværelset ned og har sat ny emhætte op.
Han er en rigtig fusker.

Ved vi har krav på, at se regningen før vi skal betale ham noget, men vi vil alligevel gerne have fat i boligklagenævnet eller noget for en sikkerheds skyld.

det skal være nogle der har med Fyn at gøre. Gerne en mailadresse ?

Hjælp hjælp

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 28-06-06 16:58

Hej.
Hvad skal I med boligklage nævnet? meld Jer ind i LLO, så kører de sagen for Jer, hvis der er noget "kød" på den:

http://www.lejerneslo.dk/

de ved også, hvilke instandser der er nødvendige.

Held og lykke

Finn

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 28-06-06 18:43

Det er beboerklagenævnet du skal have fat på, hvis din kommune er omfattet af boligreguleringsloven.
Kontant kommunen, da det er dem der står for det.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 28-06-06 22:01

Beboerklagenævnet kan vist kun behandle sager omkring almene boliger - se her

http://www.aarhuskommune.dk/portal/borger/bolig_byggeri_grunde/lejeboliger/beboerklagenaevnet?_page=

så vidt jeg kan se af spørgsmålet, må det handle om en privat udlejer, der tillader sig at bruge istandsættelses midler til renovering, og det mener jeg ikke, at beboerklagenævnet kan behandle. Der er man henvist til civilt søgsmål eller lign.. Det vil derfor være rigtigt godt, at indvolvere LLO. De har den juridiske indsigt til at vide "hvem, hvad og hvornår"!

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 28-06-06 22:09

Hvis det er en privat udlejer, er det huslejenævnet i din kommune, der skal behandle sagen - kig her:

http://www.dklf.dk/rettigheder/index.html

Der findes en forening mere for lejere (har jeg lige fundet ud af), den kan du læse om her:

http://www.dklf.dk/DL/index.htm

god fornøjelse

Annuller spørgsmålet
Fra : bublebee

Dato : 22-08-06 15:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål