/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Sverige impulsivt
Fra : jomfruane
Vist : 838 gange
100 point
Dato : 28-06-06 15:04

Hej jeg tænker på at smutte til stockholm med familien et par dage. Hvis vejret bliver som lovet kan vi tage teltet med.

Kender du et godt naturskønt sted at overnatte på vejen mod stockholm fra malmø og et i nærheden af byen?
Det skal ovenpå måneders stress være stille og roligt tempo.

Den skønneste rute hører jeg også meget gerne om, ligesom andre gode råd modtages med tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-06 15:59
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-06 16:06

Her nogle campingpladser, neturperler i sverige.
http://www.grm.se/turistinfo/

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-06-06 16:07

Tak, men havde nu tænkt mere i retning af personlige erfaringer og ikke på campingplads.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-06 16:07

naturperler skulle der stå

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-06 16:08

telt er lig med camping.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-06 16:32

Allemansrätten i sverige betyder ikke at man slår teltet op hvor som helst.
Man spør pænt om lov hos jordejeren.
Det er ikke uden risiko at campere i "det fri" mange bliver udsat for røveri.
Så en campingplads er det sikreste.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-06 16:34

Men men et alternativ er vandringsledernes overnatningspladser. Det er gratis at slå teltet op
disse steder.
http://user.tninet.se/~egv864s/bootsektorn/leder/index.html

Kommentar
Fra : larve2

Dato : 28-06-06 22:16

Hej - lidt afhængigt af hvor meget tid du har om du har børn og så'n - ellers er det absolut en perle og en stor oplevelse af besøge Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby, ca. 330 km fra Hälsingborg på grænsen mellem Småland og Östergötland. De har både camping og hytter og man kan sagtens bruge 1-2 dage der. Se f.eks. her: http://www.sydsverige.dk/?pageID=105

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-06-06 10:05

Jeg har et ærinde i Stockholm og har barn med, vil bare gøre turen derop interessant og afslappende.
Jeg forstiller mig en stille skovsø og kender allemandsretten.

Tanken er en overnatning på vejen derop, to dage ved stockholm og så en overnatning på vejen hjem.

Det er billigt at bo på vandrehjem, så det var mere for at komme rigtig ud i naturen. Absolut nej tak til campingpladser!

Accepteret svar
Fra : HoppeLarsen

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-06 14:27

På vejen mod Stockholm kan du tage et smut omkring Gunnarsjö Camping, ikke langt fra Kalmar. Her er kort til Öland og her er roligt og smukt. Der er ca. 300 km fra Helsingborg. På Vaxjö-kanten er der også nogle meget smukke steder. Rigtig god tur.
HoppeLarsen

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 19-12-06 07:40

Tak for svaret HoppeLarsen.