/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Laptop...?
Fra : SweetTransvestite
Vist : 507 gange
150 point
Dato : 28-06-06 12:42

Hej, jeg har fået til opgave at finde en billig, brugt bærbar computer til min far,
som ikke ligefrem er velbevandret i det tekniske, og heller ikke klar over hvad prisen er på sådan en...
Jeg kaster nu opgaven videre og spørger: Hvor kan jeg finde en bærbar computer, meget gerne urealistisk billig (far satser på 200, så nok noget omkring de 1000 kroner).
Eneste krav er at den skal kunne gå på nettet, og der skal være windows XP på.

-Det er for stor en mundfuld for mig, der er jo 3000 forskellige hjemmesider,
der alle sammen lover billige laptops, og jeg kan hverken over- eller gennemskue dem alle sammen.

Jeg har forsøgt dba.dk, og der var ikke noget under 5000.
Jeg har været på brugt.dk, som ikke rigtig var til at overskue.
Og så har jeg kigget på brugtecomputere.dk, som heller ikke ligefrem havde det store udvalg...

Det jeg beder om er enten et konkret tilbud på en bærbar pc, eller hvis nogen kan tippe mig med en hjemmeside, som er god og overskuelig...

Jeg håber der er nogen der har lyst til at tage udfordringen op og hjælpe mig med at shoppe på nettet....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-06-06 12:45

Til en tudse får du ingen brugbar bærbar.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 28-06-06 12:50

Overbevis ham om en stationær i stedet, så kan du måske finde noget brugbart, men stadig godt brugt *SS*

Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 28-06-06 12:53

>>Jamen den skal kunne flyttes.
Han har fået i hovedet at han skal dele den med sin kæreste,
som altså er den der har internetforbindelse, og som bor overfor...
Den behøver ikke kunne alt, den skal bare kunne gå på nettet og skrive.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-06-06 12:57

En bærbar, der kan køre XP kan ikke købes for en tudse, du skal op på det dobbelte.

Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 28-06-06 13:01

Okay, så til 2000, kan jeg ikke bare få et godt bud på en hjemmeside, som er billig...?!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-06-06 13:05

Her kan du følge lidt med i priserne: http://www.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg=10062

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-06-06 13:10

Chancen for at købe katten i sækken er for mig at se alt for stor, men her er listen fra qxl: http://www.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg=10062
Selv købte jeg en demomodel (med garanti) fra zitech.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-06-06 13:16

Der var jeg for længe om det

Men husk også lige på at der skal følge en kvitering med - rigtig mange er hælervarer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-06-06 14:10

Du skal over 500 Mhz for at køre XP med rimelighed. (Min egen er p 600 MHz og kører med XP.)
Priserne er over 2000...........................men om de er det værd, er lidt usikkert.
Det er ikke nemt at reparere en bærbar.
Stationær er også mit bud.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-06-06 15:07

Hej...

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at tage ud til nogle foreninger som har noget it, hvis de har bærbare pc'er der har de sikkert også nogle brugte nogen liggende i tilfælde(det har vi nemlig :p) der kan du sikkert få lov til at købe en okey brugt bærbar til den pris.

Ellers er der ikke mange hjemmesider som har med brugte bærbare at gøre medmindre det er en aktions hjemmeside som kan varer op til flere dage eller man kan blive snydt.

Men der er også muligheden for at være heldig nok at spørge i butikker de har muligvis også nogle på lager.

Ellers kan det blive meget svært at finde en bærbar til 2000kr.

Kommentar
Fra : SweetTransvestite

Dato : 29-06-06 14:03

Okay, men er det ikke vildt meget dyrere at købe stationær i længden,
med skærm og programmer og så videre...?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-06-06 14:05

Køb en pakkeløsning fra bilka til 1900,- alt inklusiv

køb hellere to stationære og lær dem at bruge en USB stik